Nem álltak a helyzet magaslatán a gyorsasági autós világbajnokság (WTCC) harmadik és negyedik futamának szervezői a marokkói Marrákesben: az első versenyen a felvezető kör után a célegyenesbe érkező mezőny nem kapott zöld jelzést, így újra végigkocogott a szűk, utcai pályán. Ám a második kör végén sem válthattak versenytempóra a sofőrök, hiszen a lámpák - ki tudja, mi okból - ismét vörösen világítottak. A bokszutcában is értetlenül álltak a helyzet előtt, az egyik csapatnál már a szabálykönyv is előkerült; senkinek sem volt információja arról, miért nem kezdődhetett meg a futam.
A harmadik gumimelegítéssel - és a második versenyben - töltött kör után aztán végre repülőrajtot vehetett a mezőny. Az első sikán előtt a harmadik pozícióért küzdő két csapattárs, Tiago Monteiro és Jordi Gené akaszkodott össze és hagyta el az ideális ívet. Monteiro járt jobban: ő a negyedik helyen folytathatta, Gené azonban csak a 19. helyre tudott visszakapaszkodni.
Jól jött ez a tizedik pozícióból startoló magyar versenyzőnek, Michelisz Norbertnek, aki - többeket megelőzve - a háromszoros Yvan Müller mögött a hetedik helyre érkezett meg. A rajtot a legjobban a svájci újonc, Fredy Barth kapta el, aki a nyolcadikról a harmadik helyre manőverezte be magát.
Az ötödik körben a szombati időmérő győztese, Gabriele Tarquini mellől induló Robert Huff hibázott, ezzel komoly előnyhöz juttatva az olasz klasszist, és nehéz helyzetbe sodorva magát: ettől kezdve nagyon kellett vigyáznia, hogy a nyakában lihegő üldözők ne tudják megelőzni.
Az első futamon tehát Tarquini rajt-cél győzelmet aratott, amiben segített neki az is, hogy előbb az orosz Andrej Romanov, majd a hazai pályán versenyző Ismail Sbaii autója is a szűk aszfaltcsíkon, illetve amellett ragadt, a pályamunkások pedig kénytelenek voltak kiemelni azt. A mezőny így a két körrel meghosszabbított - ezzel 13 körös - versenyen a biztonsági autó mögött futott be.
Botrányos
Ha a nézők és a versenyzők elégedetlenek voltak az első futammal, a másodikat egyszerűen botrányosnak érezhették: a mezőny nem tudott két teljes kört versenytempóban megtenni.
Először a rajt utáni ütközések miatt kellett a pályára küldeni a biztonsági autót. A célegyenesben öten törték össze az autójukat, aminek oka részben az volt, hogy a zöld jelzést a második pozícióból váró Michelisz Norbert autója a rajtrácson ragadt. A mögötte érkező versenyzők igyekeztek kikerülni a magyar Seatját, de a nagy tülekedésben hárman - Robert Huff, Darryl O'Young és Sergio Hernández - a jobb oldali betonfalban végezték. Sérülés szerencsére nem történt.
A következő percek a pálya takarításával teltek, míg a versenyzők a biztonsági autó mögött köröztek. A mezőnyt a címvédő Andy Priaulx vezette, Michelisz Norbert ekkor már csak a 14. volt.
A hetedik körben a pilóták végre nekivághattak a hátra lévő körök teljesítésének, ám ekkor a középmezőnyben Alain Menu és Augusto Farfus akaszkodott össze: a két versenyautó sokáig kerék a kerék mellett haladt, majd Menu gépe előbb a betonfalnak csapódott, majd keresztülvágódott a sikánon és végül és másik biztonsági kerítés tövében állt meg. Farfus ugyan tovább tudott hajtani, de nem sokáig: kocsijának jobb első felfüggesztése végzetesen megsérült.
Ettől kezdve ismét a biztonsági autóé volt a főszerep, amely csak az utolsó körre állt ki, ekkor azonban már nem történt változás az élen, bár a második helyen autózó Müller még megpróbált bebújni az éllovas Priaulx elé, sikertelenül. A 11. helyen hajtó Michelisz azonban még képes volt megelőzni Franz Engstlert, így ezúttal is pontszerző helyen ért célba.
Biztosra veszik: orosz ügynökök robbantottak Csehországban