Infostart.hu
eur:
382.98
usd:
328.64
bux:
109387.87
2025. december 5. péntek Vilma
Az európai légtérből kitiltott Air Zimbabwe légitársaság egyik gépe.
Nyitókép: Wikipédia

Újabb légitársaságokat tiltottak ki Európa egéről

Az Európai Bizottság frissítette a légiközlekedés biztonságával összefüggésben azon légitársaságokat felsoroló listáját, amelyekre működési tilalom vagy működési korlátozás vonatkozik az Európai Unió légterében. A listára valamennyi Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó felkerült.

A kedden kiadott brüsszeli közleményben az Európai Bizottság azt írta, az EU repülésbiztonsági politikájának középpontjában az európaiak és minden más utazó legmagasabb szintű légi biztonságának biztosítása áll. A Suriname-ban és Tanzániában engedélyezett légi fuvarozó vállatoknak azonban egyike sem felel meg az uniós és a nemzetközi biztonsági előírásoknak.

Az érintett két országban a polgári légiközlekedési hatóságok nem tudják biztosítani a légi fuvarozókra vonatkozó nemzetközi biztonsági előírások betartását. Az azonosított biztonsági hiányosságok mind a működési, mind a szabályozási területeket érintik. Ezek közé tartozik a képzett személyzet, valamint a repülési műveletek és a légialkalmasság felügyeleti folyamatainak hiánya, illetve a nemzetközi biztonsági előírások be nem tartása.

A frissített lista jelenleg 169 légitársaság számára tiltja az uniós légtér használatát.

Az Európai Bizottság 17 ország 142 légitársasága esetében indokolta a listába vételt azzal, hogy az illetékes légi közlekedési hatóságok nem végeznek vagy nem végeztetnek megfelelő biztonsági ellenőrzéseket. A listán szerepel továbbá huszonkettő oroszországi légitársaság. Öt légitársaság - Air Zimbabwe (Zimbabwe), Avior Airlines (Venezuela), Iran Aseman Airlines (Irán), Fly Baghdad (Irak) és Iraqi Airways (Irak) - esetében bizonyítottan súlyos biztonsági hiányosságok mutatkoznak. Kettőnél pedig működési korlátozások vannak érvényben, ami azt jelenti, hogy a légifuvarozók csak meghatározott géptípusokkal repülhetnek az Európai Unió légterébe.

Ezek közé tartozik az iráni Iran Air és az észak-koreai Air Koryo.

Az uniós légiközlekedés-biztonságra vonatkozó lista frissítése a tagállami repülésbiztonsági szakértők egyhangú véleményén, valamint a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) által kiadott előírásokon alapul.

Címlapról ajánljuk

Kiderült, mennyivel változik a táppénz és a gyed januártól

Mintegy 31 ezer forinttal, bruttó 322 ezer forintra emelkedik a minimálbér január elsejétől a szakszervezetek és a munkáltatók megállapodása szerint. Több juttatás, köztük a táppénz, az álláskeresési járadék, a gyed és a gyod összege is emelkedik a bejelentés után.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Olyan gazdasági elemzés érkezett Brüsszelből, ami megdöbbentő eredményre jutott a vámháborúról

Olyan gazdasági elemzés érkezett Brüsszelből, ami megdöbbentő eredményre jutott a vámháborúról

A Trump-adminisztráció által bevezetett, 15 százalékos amerikai vámplafon nem erősíti, hanem érdemben gyengíti az Egyesült Államok gazdaságát, középtávon 0,6–1,0 százalékkal alacsonyabb GDP-pályát okozva. A modell szerint a vámok terhének döntő részét az amerikai fogyasztók és vállalatok viselik, miközben a magasabb árak, a drágább import és a romló export-versenyképesség egyszerre húzza vissza a növekedést. Az Európai Unió jóval kisebb ütést kap – körülbelül 0,2 százalékos GDP-elmozdulással –, de az export visszaesése és a romló cserearány így is érezhető veszteséget okoz – derül ki az Európai Bizottság frissen kiadott modellszámításaiból. Az uniós testület konklúziója világos: a mostani vámrendszer rövid távon átmeneti mérlegjavulást hoz az USA-ban, de hosszabb távon viszont mindkét oldal számára növekedési áldozatot és tartós gazdasági veszteséget jelent.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×