Infostart.hu
eur:
388.54
usd:
329.92
bux:
110890.99
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: Carol Yepes

Lecsaphat Brüsszel a gyerekekre vadászó manipulátorokra

Az európai fogyasztói jogvédő szervezetek a virtuális valuták piacát szabályoná.

Az európai fogyasztói jogvédő szervezetek, köztük a BEUC, hivatalos panaszt nyújtottak be az Európai Bizottsághoz, melyben a világ legnagyobb videójáték-cégeit, köztük az Activision Blizzardot, az Electronic Artsot, az Epic Games-t, a Mojang Studiost, a Roblox Corporationt, a Supercellt és az Ubisoftot vádolják a fogyasztók, különösen gyermekek, „szándékos megtévesztésével”.

Az Európai Fogyasztók Szervezete (BEUC) állítása szerint ezek a cégek a játékon belüli virtuális valuták használatával manipulálják a felhasználókat, hogy azok többet költsenek. A virtuális valuták, mint például drágakövek, pontok vagy érmék, valódi pénzért vásárolhatók meg, ám ezek használata elhomályosítja a játékosok számára a valódi költségeket. Ez a taktika különösen a gyermekeket veszi célba, mivel ők kevésbé képesek átlátni a kiadásokat – írja az Euractiv cikkére hivatkozva a Portfolio.

A BEUC felmérései szerint a 11-14 éves európai gyermekek 84 százaléka játszik rendszeresen videójátékokkal, és átlagosan 39 eurót költenek havonta játékon belüli vásárlásokra. A játékon belüli vásárlások globális piaca 2020-ban elérte az 50 milliárd dolláros értéket.

Agustin Reyna, a BEUC vezetője szerint „a prémium játékon belüli kitalált valuták szándékosan manipulálják a fogyasztókat, és különösen nagy terhet rónak a gyermekekre”. A szervezetek azt javasolják, hogy a játékon belüli vásárlások árát mindig valós pénznemben (például euróban) kellene megjeleníteni, vagy legalább az egyenértéket fel kellene tüntetni.

A gyermekek korlátozott pénzügyi ismeretekkel rendelkeznek, és könnyen manipulálhatók a virtuális valutákkal történő vásárlások során. A BEUC szerint ez ellentétes az Európai Unió fogyasztóvédelmi szabályozásával, ezért felszólítják a szabályozókat, hogy lépjenek közbe, és biztosítsák, hogy a virtuális világban is érvényesek legyenek a valós világ szabályai.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Mindenkit megborított az állampapír-őrület – Ilyen eredményre kevesen számítottak!

Ha egyetlen dolgot kell kiemelni a magyar megtakarítási és befektetési piacot meghatározó tényezők közül, akkor 2025-ben egyértelműen a hatalmas állampapír-kifizetések jutnak eszünkbe. Az évtizedek óta nem látott inflációs hullám következtében mintegy 1200 milliárd forint kamat és közel 3200 milliárd forint tőke zúdult ki idén az inflációkövető lakossági kötvényekből – a gigantikus pénzeső nemcsak az állampapírok, de az összes többi befektetés világát is fenekestül felforgatta. Váratlan fejleményként értékelhetjük, hogy a befektetési alapkezelők csak részben lehettek elégedettek: az állampapírokból felszabaduló pénzek jelentős részben ezen a piacon találták meg a helyüket, ugyanakkor a tőkebevonás mértéke alulmúlta a szektor terveit. Az állampapírok beágyazottságát jól mutatja, hogy a példátlan nagyságú kifizetések ellenére a lakosság idén is nettó vásárlóként volt jelen az államkötvények piacán, miközben más szereplők, például a pénzintézetek és a külföldi befektetők még nagyobb részt hasítottak ki a magyar adósságportfólióból. Látványos ábrákon mutatjuk, mik voltak a legizgalmasabb állampapír-piaci fordulatok 2025-ben – nem kérdés, hogy a téma helyet érdemel az év top 10 legérdekesebb sztorija között!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×