Szergej Izvolszkij, a szervezet tanácsadója, akit a TASZSZ hírügynökség idézett, kijelentette, hogy egyedül a Roszaviacija hozhat döntést a szóban forgó gépek repülésének leállításáról Oroszország területén, de ilyen döntést nem hozott.
Előző nap a moszkvai székhelyű, az egykori Szovjetunió 11 volt tagországát tömörítő Államközi Repülésügyi Bizottság (MAK) felfüggesztette az Oroszországban használatban lévő Boeing 737-es típusú repülőgépek hatósági engedélyét. A MAK pénteken internetes oldalára feltett közleményében azt írta, komoly aggodalmat vált ki az, hogy a Roszaviacija a Boeing-737-es típusának hiányosságait említve nem tájékoztatta erről a légitársaságokat és az orosz felügyeleti szerveket. Ezzel veszélybe sodorta mintegy húszmillió, az adott géptípussal közlekedő utas életét.
A MAK hangsúlyoztak ugyanakkor, neki, mint államközi szervezetnek a feladatai szigorúan el vannak határolva az orosz repülésügyi felügyeleti szervekétől. A MAK tevékenységi körébe nem tartozik az orosz légitársaságok által használt egyes géptípusok engedélyezésének, megtiltásának kérdése.
A közleményben kitértek egyben arra, hogy egy Boeing 737-es két évvel ezelőtti, az oroszországi Kazanyban történt balesete óta a Roszaviacija többször is felvetette az adott típus átalakításának szükségességét. A repülésügyi hatóság ugyanis azt is állította, hogy a kazanyi balesetet a gép magassági kormányát vezérlő rendszer hibája okozta.
A 2013 november 17-én a Tatarsztan légitársaság repülőgépének balesetében 44 ember meghalt, köztük két gyerek és a személyzet hat tagja.
Az Államközi Repülésügyi Bizottság pénteken emlékeztetett arra, hogy az ügyben elvégzett nemzetközi vizsgálat nem erősítette meg a magassági kormány vezérlőrendszerének hibáját. A Roszaviacija idén áprilisban elfogadta a vizsgálat eredményét, de két hónap múlva visszatáncolt, és megismételte korábbi álláspontját.
A géptípusról folytatott vita néhány nappal azt követően pattant ki, hogy Egyiptomban lezuhant a Kogalymavia (nemzetközi nevén Metrojet) orosz légitársaság egyik, Írországban regisztrált utasszállítója, egy Airbus A-321-es. A gépen 217 utas - köztük 17 gyermek - és 7 főnyi személyzet tartózkodott, a katasztrófát senki nem élte túl.