1963-ban az addig világcégeket irányító Richard Beechinget bízta meg a brit kormány a rendkívül kiterjedt és veszteséges vasúthálózat nélkülözhetőnek ítélt szárnyvonalainak megszüntetésével. Neve fogalommá vált a szigetországban, s bár üzleti kíméletlensége népszerűtlenné tette Beechinget, a kormány eredményes munkájáért felterjesztette a lordi rangra. Követett el persze hibákat is, és végül egyes vonalakon vissza kellett állítani az általa megszüntetett forgalmat.
A brit gazdaság legújabb keletű nehézségei miatt bizonyos tervezett fejlesztéseket most elnapoltak és csökkentették a privatizált vasútvállalatok szubvenciálását. (Ugyanis Nagy-Britanniában immár 30 különböző vasútműködtető vállalkozás van.) De a pénzhiány ellenére mindenképpen ki akarják építeni az óránként közel 400 kilométeres sebességgel robogó szupergyorsvonatok vonalait.
Mit mutatnak az adatok? A britek 92 százaléka jelenleg gépkocsival vagy távolsági autóbusszal utazik, egy százalékuk a belföldi légijáratokon, 7 százalékuk vasúton.
A brit környezetvédők panaszolják, hogy mind az új repülőterek, mind pedig a mindkét irányban háromsávos (egyelőre ingyen használható) autópályák és autóutak túl sok területet fednek be betonnal, aszfalttal. Õk tehát vasútpártiak, már csak a légszennyeződés növekedésének megakadályozása miatt is.
A brit közlekedési miniszter a belső légijáratok ellenfele, ezek használata helyett szeretné, ha utasok és teherszállítók egyaránt a vasutat használnák. Szupergyors expresszjáratok műszaki feltételeinek a biztosítására irányoz elő milliárdos összegeket. De éppen a költségek miatt vannak ellenzői is a tervezetének.
A minisztérium a közvélemény megnyerésére kampányt indított, hangsúlyozva, hogy a vasút, a repülőgéppel ellentétben, kevésbé szennyezi a légkört, emellett pedig a települések központjába viszi utasait, és a különféle szolgáltatásokat nyújtó expresszvonaton kényelmesebb az utazás, mint gépkocsin.
Probléma azonban, hogy a brit vasutak viteldíja máris igen drága, és pályatestjavítás miatt túl sűrűn jelentenek be menetrend-változásokat.
Körbeveszi a Földet - bizonyítást nyert a NASA sok évtizedes sejtése