Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Fürjes Balázs/Facebook

Komoly lökést kap az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése

A Budapestre érkező vasútvonalak mentén 48 állomáson Kápolnásnyéktől Törökbálintig, Ceglédtől egészen Szobig több mint 3000 P+R-parkoló és 2000 B+R-biciklitároló tervezését kezdtük meg – jelentette be Fürjes Balázs. A BFK már négy céggel (vagy inkább konzorciummal) meg is állapodott a tervezést illetően.

A budapesti közlekedés fejlesztésének fő irányvonala az elmúlt években Fürjes Balázs és Vitézy Dávid vezetésével egyértelműen az volt, hogy próbálják az embereket az autózástól egyre inkább a tömegközlekedés felé terelni – ebben kiemelt szerepet kap az elővárosi tömegközlekedés fejlesztése. Ennek legújabb állomásáról posztolt közösségi oldalán péntek délelőtt a Budapestért és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, valmaint a Budapest Fejlesztési Köztpont vezérigazgatója.

Ahogyan azt a Portfolio írja, az agglomerációs tömegközlekedés egyik legfontosabb eleme az elővárosi vasútfejlesztés. A vasút viszont csak akkor lesz versenyképes, ha a rövidebb menetidő, a korszerűbb utastájékoztatás és az új, alacsonypadlós, légkondicionált motorvonatok mellett könnyen át is lehet rá szállni. Ezt segíti, ha minden egyes megállóban van kellő számú parkoló, ahol biztonságosan ott lehet hagyni az autót és a biciklit.

A problémát orvosolandó

48 forgalmas helyszínen több mint 3000 parkolót és 2000 biciklitárolót építenek, megduplázva ezzel a férőhelyek számát.

Mindez nyolc elővárosi vasútvonal érintett: a hegyeshalmi, a székesfehérvári, a pusztaszabolcsi, a kunszentmiklósi, a ceglédi, az újszászi, a hatvani és a szobi vasútvonal – írja Fürjes Balázs államtitkár.

A fejlesztés elősegíti, hogy a gépkocsit, kerékpárt a vasútállomáson lehet hagyni, és az ingázók vonattal folytathatják útjukat – tette hozzá Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója későbbi bejegyzésében. Annak érdekében pedig, hogy autó helyett már a vonathoz is közösségi közlekedéssel juthassanak el az utasok, a közbeszerzésen nyertes tervezőnek azt is meg kell vizsgálnia, hogy hol szükséges buszfordulók, buszmegállók létesítése. Az engedélyezési, kiviteli és tender tervek 2023-ban készülhetnek el.

A tervezői közbeszerzési pályázaton négy részre lehetett ajánlatot tenni. A BFK az első részajánlatban 21 (1-es, 30a, 40a, 150-es vonalak), a másodikban 14 (80a, 100a, 120-as vonalak), a harmadikban 8 (70-es vonal), míg a negyedik részajánlatban 5 állomást (70, 100a vonalak) jelölt ki a fejlesztések helyszínéül egy 2020-ban készített tanulmány alapján – fejti ki Vitézy Dávid.

A tervezésre négy céggel (konzorciummal) kötött szerződést a Budapest Fejlesztési Központ – teszi hozzá Fürjes Balázs:

  • Közlekedés Kft. – Mobilissimus Kft.
  • Terv-Tár Tervező, Kivitelező és Szolgáltató Bt.
  • Create Value Szolgáltató és Tanácsadó Kft.
  • Via Futura Kft. – Hello Wood Zrt.

A kormány a parkolók tervezéséhez, illetve a Budapesti Agglomerációs Kerékpárforgalmi Hálózati Stratégia megvalósításához első lépésben 797 millió 446 ezer forint támogatást nyújtott a BFK-nak, így az első két szerződés még tavaly szeptemberben hatályba lépett – írja a BFK vezérigazgatója. A munka folytatásához azonban szükség volt a Támogatói okirat módosításához a Miniszterelnökség és a BFK között, ami az ide vonatkozó kormányhatározat módosításával meg is történt. Így a kormány további 910 millió 869 ezer forint támogatásával

összességében 1 milliárd 708 millió 315 ezer forintot fordíthatank a tervezésre és a kerékpáros stratégia előkészítésére.

A fentiek értelmében a harmadik tervezői szerződés január 21-én, a negyedik pedig január 28-án léphet hatályba.

Fürjes Balázs arra is emlékeztetett, Budapesten belül, több fontos csomóponton is épülnek plusz parkolóhelyek. Kelenföldön, az őrmezői oldalon legalább 1500 férőhelyesre bővítik a meglévő parkolóhelyek számát, a Mexikói útnál és a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál szintén 1500 új hely lesz.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.

Sárkány Zalán: célom, hogy a nagymedencés versenyeken is olyan eredményeim legyenek, mint rövid pályán

Egy arany- és egy ezüstéremmel, valamint két új országos csúccsal tért vissza az Egyesült Államokba a lublini rövid pályás Eb-ről a 22 éves úszó. Szokolai László tanítványa az InfoRádióban azt mondta, a 800 méter gyors világbajnoki címvédőjeként érzett némi nyomást, de ez nem vetette vissza, hanem éppenhogy motiválta. Arról is beszélt, milyen nehézségeket jelent számára a kétlaki élet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Olajfúrótornyot találtak el az ukrán drónok, ma folytatódnak a béketárgyalások - Háborús híreink szombaton

Olajfúrótornyot találtak el az ukrán drónok, ma folytatódnak a béketárgyalások - Háborús híreink szombaton

Folytatódnak a háború lezárását célzó tárgyalások: Vlagyimir Putyin orosz elnök különmegbízottja, Kirill Dmitrijev szombaton Miamiban találkozik Donald Trump amerikai elnök küldöttével, Steve Witkoffal, valamint Trump vejével, Jared Kushnerrel- - írta a Reuters. Orosz ballisztikus rakéták csapást mértek Odessza Pivdennij kikötőjére, legalább hét ember meghalt, tizenöt megsebesült. Ukrajna arról számolt be, hogy a drónjaik találatot értek a Lukoil tulajdonában lévő Filanovszkij olajfúrótornyon, valamint egy katonai járőrhajón a Kaszpi-tengeren.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×