Infostart.hu
eur:
381.94
usd:
327.57
bux:
109548.54
2025. december 5. péntek Vilma
Nyitókép: Pexels.com

Nielsen: aki a járvány után kereskedni akar, most nagyon figyeljen!

A piackutató szerint nem csupán a webshopok előretörése a járvány következménye, de a vásárlások tartalma és a vevői szokások is teljesen megváltoznak.

A koronavírus márciusi Magyarországra érkezése óta ötszörösére nőtt az e-kiskereskedelem növekedési üteme, vagyis a webáruházak a járvány egyértelmű nyertesei lettek - mindennek részleteire, vagyis inkább következményeire a Nielsen piackutató is kíváncsi volt, ezért tanulmányt készített róla és azt közzé is tette.

A járvány utáni új időszakot vizsgálva három lehetséges forgatókönyvvel számol a Nielsen, függően attól, hogy hogyan valósítható meg az újrakezdés: újraindulás, újraélesztés vagy újratervezés jön-e most? A tanulmány a makrogazdasági körülményeket, a munkanélküliségi ráta alakulását, a kormányzati csomagok tartalmát és a fogyasztói attitűd változásait is figyelembe veszi.

Bármelyik változat is valósul meg, a fogyasztók vásárlási szokásaihoz villámgyorsan kell alkalmazkodnia a kínálatnak, ami viszont már most látszik, hogy az "érintkezésmentes" vásárlási módok divatja állandósulhat.

Ami pedig a számokat illeti: Magyarországon csak márciusban 76 százalékkal lőtt ki az online kiskereskedelem forgalma, és a kategóriatrendekből kirajzolódnak a hazai lakosság kijárási korlátozások közötti mindennapjai.

Az üdítőitalok online értékbeli forgalma 80 százalékkal, az előrecsomagolt élelmiszereké 67 százalékkal, míg a háztartási tisztítók forgalma 63 százalékkal emelkedett.

A feldolgozott hús online forgalma megkétszereződött (+111%), a száraztészta pedig háromszoros növekedést produkált (+203%), ami jól mutatja, hogy

többet főzünk otthon és felhalmoztuk a készleteket.

Az általános tisztítókból 274 százalékkal több fogyott a webshopokban, ami a megváltozott higiénés igényekre adott fogyasztói válasz.

A gyártók és kereskedők feladata most az, hogy sürgősen felülvizsgálják termékportfóliójukat és -kínálatukat, valamint az árazási dinamikát, fontolóra véve a fogyasztók megváltozott költési hajlandóságát. A skála egyik végén a munkanélküliséggel küzdő, korlátozott anyagi lehetőségű fogyasztók állnak, míg a másik végletet a költési szempontból védettebb fogyasztók jelentik. Ebből az is következik, hogy a fogyasztói kosarak rohamos tempóban alakulnak majd.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×