eur:
411.7
usd:
392.35
bux:
79940.83
2024. november 25. hétfő Katalin
Az Ausztriában bevezetett fokozott gépjármű-ellenőrzés miatt toródás az M1-es autópályán Mosonmagyaróvár közelében 2015. augusztus 31-én. Johanna Mikl-Leitner osztrák belügyminiszter bejelentette, hogy Ausztria megszigorította a fellépést az embercsempészek ellen.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Fontos döntés született az M1-esről

Megkapta az építési engedélyt az M1-sztráda kétszer háromsávosra történő bővítése a Biatorbágytól Tatabányáig tartó szakaszon.

Elindulhat az M1-es autópálya bővítése a főváros közeléből a hatvanadik kilométerig. Az illetékes kormányhivatal ugyanis kiadta az építési engedélyt - írja a napi.hu. Kétszer háromsávosra bővül az egyik legforgalmasabb autópálya. A fejlesztés érinti többek között az M1-es biatorbágyi, pátyi, bicskei, óbaroki, vértesszőlősi és tatabányai szakaszát. Így lényegében Biatorbágytól Tatabányáig lesz mindkét oldalon három sáv.

Az M1-es bővítése, korszerűsítése igencsak időszerű, mivel nincs jó állapotban a pálya, rengeteg a burkolathiba: kátyúsodó, süllyedt, repedezett, nyomvályús, keresztrepedéses úton kell haladni. A felújítás érinti a haladó-, az előző-, a leálló-, a gyorsító-, és a kapaszkodósávot, valamint a ferde gerinc átépítését és a hidak felújítását is.

Az M1-es forgalma jelentősen megnőtt, bő két évtized alatt a sztrádát naponta használó járművek száma megnégyszereződött, egyes térségekben a napi 80 ezret is eléri. A gyorsforgalmi út több helyen is az elméleti kapacitáshatár feletti forgalmat vezet le, ráadásul az itt megforduló járművek fele teherautó.

Az M1-es bővítése nemcsak a most engedélyhez jutó szakaszt érinti, a tervek szerint Győrig végig lesz majd kétszer három sáv. A munkálatok várhatóan 2021-ben kezdődnek majd.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×