eur:
394.39
usd:
370.25
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma
Nyitókép: Pixabay

Online szállásközvetítőnél vizsgálódik a Gazdasági Versenyhivatal

Egyebek között azt ellenőrzik, valóban ingyen lemondhatók-e az ajánlatok, és hogy a sürgető jellegű tájékoztatás, például hogy éppen hányan nézik a hirdetést, nem korlátozza-e a fogyasztó választási szabadságát.

Magyarországon jelenleg a Booking.com-mal szemben folyik eljárás, miután a weboldal egyes szálláshelyekkel kapcsolatos, valószínűsíthetően sürgető jellegű tájékoztatásai (pl. „Még 32-en nézik”; „Egyvalaki épp azt fontolgatja, hogy ezen a szálláson foglal”) azt a látszatot kelthetik a fogyasztók számára, hogy a szabad helyek rohamosan fogynak, így

alkalmasak lehetnek olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási vagy magatartási szabadságát, illetve lehetőségét a megalapozott döntés meghozatalára

- áll a Gazdasági Versenyhivatal Közleményében.

A GVH azt is vizsgálja, hogy a booking.com weboldalon elérhető szállásajánlatok valóban térítésmentesen lemondhatók-e a legtöbb esetben, ahogy a szolgáltatás hirdetéseiben (pl. televíziós reklámokban, hírlevélben) szerepelt, illetve hogy a vállalkozás az „ingyenes lemondás” lehetőségével kapcsolatos tájékoztatást tekintve az elvárható szakmai gondossággal járt-e el, hiszen nem egyértelmű az online portál ellenőrzési rendszerének alkalmassága e lehetőségek utánkövetésére.

Szintén az eljárás tárgya, hogy a vállalkozás az elvárható szakmai gondossággal járt-e el a magyarországi szállásadók szállásajánlatainak megjelenítésekor a www.booking.com weboldalon, valamint a Booking.com alkalmazásban – különösen ami a Széchenyi Pihenő Kártya kiemelt feltüntetését illeti fizetési eszközként –, és nem tesz-e a fogyasztói döntést torzító különbséget az egyes szállásadók hirdetései között.

A Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárásának megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette.

Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A közlemény emlékeztet arra, hogy brit versenyhivatal a napokban adta hírül, elfogadta hat online szállásközvetítő vállalását, amely alapján a jövőben tartózkodni fognak bizonyos kereskedelmi gyakorlatoktól.

A magyar versenyhatóság szintén kötelezettségvállalás elfogadásával zárta le tavaly az Airbnb elleni versenyfelügyeleti eljárását.

A szálláshelyek online piacterét üzemeltető ír cég vállalta a díjaival kapcsolatos tájékoztatásainak módosítását, így a fogyasztók jobb és több információt kapnak szálláskeresésük során.

A brit versenyhatóság hat jelentősebb online szálláshely-közvetítőt vizsgált a közelmúltban, miután komoly aggályok merültek fel egyebek mellett a fogyasztók sürgetésével, a megtévesztő kedvezményekkel, a jutalékok befolyásával a portálokon ajánlott szálláshelyek sorrendjére vagy a rejtett költségekkel kapcsolatban. Az eljárás szintén a vállalkozások kötelezettségvállalásával zárult, így szeptember 1-től már nem alkalmazzák a kifogásolt eladásösztönző gyakorlatokat.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: eljött az idő, hogy Budapest után Brüsszelben is megmentsük a szabadságot

"Amíg nemzeti kormány lesz, Magyarország nem lép be az ukrajnai háborúba senkinek az oldalán" - jelentette ki a Fidesz EP-kampánynyitó rendezvényén pénteken Orbán Viktor pártelnök. "No migration, no gender, no war" - adta ki a hármas jelszót.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Hogyan és melyik AI-projektbe vágj bele? Erről lesz szó egy teljes napon át!

Hogyan és melyik AI-projektbe vágj bele? Erről lesz szó egy teljes napon át!

Milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken, és hogyan vágjunk bele az AI-projektekbe?  Egy teljes konferencianapon keresztül ezzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön április 23-án. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a nagyvállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. 7 szekció, több mint 40 előadó egy helyen!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×