Sok fogyasztói elégedetlenség és felháborodás kísérte a múlt heti Black Friday akciókat, a normálishoz képest is jelentős számú, 40-50 panasz érkezett a GVH-hoz - mondta az InfoRádióban Kollár Kinga, a versenyhivatal szóvivője.
"Alapvetően magánszemélyek tettek panaszt, de előfordult olyan is, hogy versenytársak panaszolták be egymást"
- tette hozzá a szóvivő. A panaszok jellemzően arra irányultak, hogy az értékesítés kezdetén rögtön elfogytak a termékek, illetve hogy az akció közben "lejárt", már csak az eredeti áron lehetett vásárolni. Olyan is előfordult, hogy nem is árusított egy vállalkozás olyan áron egy adott terméket, amilyenen meghirdette.
A GVH egyetlen panasz alapján is fellép, hisz akár egy eset is befolyásolhatja a gazdasági versenyt. Egy bizonyos magatartást a GVH csak akkor tud megtiltani egy vállalkozásnak, ha azt előzőleg döntés állapította meg. Büntetést pedig csak az eljárás végén tudnak kiszabni.
Egy-egy teljes fogyasztóvédelmi eljárás a szóvivő szerint tipikusan 6-12 hónap,
de nyilvánvalóan jelzésértékű egy vállalkozás számára, ha a GVH eljárást indít ellene, hiszen a magatartás folytatása akár növelheti is a későbbi bírság összegét.