2018-ban összességében akár 20 százalékkal is több lehet a kézbesítendő csomag, illetve árutartalmú küldemény; ez gyakorlatilag az e-kereskedelem növekedésének köszönhetően egyre többen vásárolnak online, boltba csak akkor mennek, amikor megnézik a kiszemelt terméket.
"Tavaly hárommillióan vásároltak az interneten keresztül, és egy vásárló átlagosan tízszer rendelt"
- említett egy horribilis számot a Magyar Posta szóvivője, Panulin Ildikó, ez pedig azt jelenti, hogy
30 millió terméket kellett kiszállítani, jelentős részben az év végén.
A már most induló karácsonyi szezonra a Magyar Posta többféle módon is készül.
"Október elején üzembe állítottunk egy új, automata csomagfeldolgozó rendszert, amelynek a kapacitása háromszor akkora, mint a korábbié. Hatvan postán extra kapacitást építettünk ki, kifejezetten csomagátvételre. A létszámot is bővítjük és
bérelt munkaerőt is alkalmazunk,
elsősorban a csomagfeldogozásban" - sorolta a szóvivő.
Novemberben négy csomagautomatát át is helyeztek olyan pontokra, ahol ezekre nagyobb az igény és jelentősebb a forgalom. A lakosságot igyekeznek arról is tájékoztatni, hogy
a csomag kézbesítési ideje nem a postától függ, hanem attól, hogy a webáruház mit vállal: "ha 3-5 napot, akkor a küldemény a postához 2-3 nap múlva érkezik meg, ezt követi a kézbesítés".
Ugyanakkor, ha valaki a távol-keletről rendel, annak a több hetes szállítási időn kívül azzal is számolnia kell, hogy a vámolás erre még rá jövő plusz idő.