INFORÁDIÓ 
2020. március 30. hétfő
Zalán

repülés

diszkont légitársaság

ellenőrzés

menetrend

késés

járattörlés

A Wizzair légitársaság Airbus A320-as típusú utasszállító repülőgépe gyakorlórepülésen a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis légterében Kecskeméten 2017. október 30-án. A tervek szerint a repülőbázis a következő években szeretne megfelelni a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó előírásoknak.

Áldatlan állapot a diszkont légitársaságoknál

Infostart

Számos gonddal küzdenek a légitársaságok, és ezek a fapados cégek helyzetét is jócskán megnehezítik. Az átlagosnál jóval több a járattörlés és a késés, kaotikusabb az utasok tájékoztatása.

A Ryanair, Európa legnagyobb légitársaság mintegy 1100 járatát törölte júniusban (tavaly júniusban mindössze 47 járatot nem indítottak el), ám nem csupán ez a vállalat küszködik például sztrájkkal és más gondokkal, a többi diszkont-légitársaságnak is problémái vannak. Az Easyjet júniusban 1263 járat törléséről adott hírt, az Eurowings képviselője a német televízióban arról nyilatkozott, hogy az első fél évben 2736 járatukat kellett törölniük - írta a napi.hu a lengyel Rzeczpospolita című lap alapján.

A Wizz Air csökkenő eredménye kapcsán Váradi József vezérigazgató is beszélt a problémákról az MTI-nek: sok a sztrájk és a kapacitáscsökkentő intézkedés, emiatt a három órán túl késő járatok száma megduplázódott, és négyszer annyi járatot kellett törölniük az első negyedévben, mint az előző évben ugyanekkor. Emiatt 5-6 millió euró többletköltségük jelentkezett.

Egy német közlekedési szakértő szerint kivételes káosz uralkodik most nyáron. A járatokat törlik, a gépek állandóan késnek, a helyzet drámai, az utasok panaszkodnak, a csomagok jóval később érkeznek meg - ha egyáltalán -, mint a feladóik.

Kevés az ellenőrzést végző ember is

A Ryanair elnöke másokat tesz felelőssé a légitársaságok gondjaiért. Elsősorban a repülések biztonságát garantálni hivatott ellenőrzéssel van gond, mivel nincs elég olyan ember, aki aláírhatná a gépek felszállását engedélyező papírt. Főleg Nagy-Britanniában és Németországban tapasztalnak erős hiányt az ellenőrök körében.

Visszaüt a költségcsökkentés?

A repülési ellenőrök szervezete (GdF) elismeri, hogy valóban kevesen vannak, de szerinte a diszkont-légitársaságok sem ártatlanok. Kierőszakolták ugyanis a repülési biztonsági szolgálatok fenntartási költségeinek csökkentését. Ennek a hamis spórolásnak most érvényesülnek a következményei.

Egy másik elemző igazat ad az ellenőrök szövetségének, de úgy látja, hogy nem pusztán az ellenőrök létszámhiánya okoz gondot. Sok járat azért késik, mert a diszkontcégek lecsökkentették a repülő személyzetet. Ha új embereket kell felvenniük, akkor azok betanítási idején nem tudnak kiket a gépekre ültetni. Az új dolgozók integrálása nem megy simán és gyorsan.

Nyitókép: Ujvári Sándor (MTI)
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018