eur:
393.68
usd:
369.16
bux:
65744.53
2024. április 23. kedd Béla

Magyarországon is minden negyedik táska hamis

Kisebb vihart kavart, hogy az Alibaba internetes portált felvette tagjai sorába a Nemzetközi Hamisításellenes Koalíció. Világmárkák vállalatai állítják, hogy a kínai online kereskedelmi portál ajánlatai között továbbra is rengeteg a hamisítvány.

A Gucci és a Michael Kors is kilépett a washingtoni székhelyű Nemzetközi Hamisításellenes Koalícióból azért, mert az felvette az Alibabát tagjai közé, holott a divatmárkák szerint a kínai online portál épp a hamis termékek eladásából profitál leginkább.

Tavaly több divatmárka vállalata, köztük a Gucci is, pert indított az Alibaba ellen New Yorkban, azzal, hogy tudatosan ösztönzi a hamis termékek megjelenését az oldalán, amelyből származik a gigaprofitja.

A kínai óriásvállalat szerint viszont felesleges pereskedés az egész, hiszen már 2013-ban együttműködött a hamisítás elleni testülettel, akkor több ezer eladót tiltottak ki az oldalról, és a terméklistáról is több tízezer terméket visszahívtak.

A tavalyi perindításkor Ni Liang, az Alibaba hamisítás elleni részlegének vezetője úgy nyilatkozott: mintegy 2 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak a hamisítvány kiszűrésére, és 100 millió dollárt költenek évente a próbavásárlásokra.

Szakértők azonban akkor is megjegyezték: igaz, hogy az Alibaba által működtetett oldalakon kevesebb lett a hamis termék, de még mindig rengeteg a hamisítvány.

A Guccit és társait úgy tűnik nem hatották meg ezek a kijelentések, ami érthető is, ha csak azt hozzátesszük, hogy leginkább amerikai és olasz márkákat másolnak, és legtöbb hamis áru Kínából jön.

Hogy mekkora probléma a hamisítás: világszerte 500 milliárd dollár értékűnek becsülik a hamis termékek kereskedelmét. A leggyakrabban hamisított termékek között vannak a cipők és a táskák, utóbbiról egy magyar adat: a magyar piacon minden negyedik táska és bőrönd hamis, ami éves szinten 16 milliárd forint forgalmi kiesést jelent a kereskedelemben itthon.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.23. kedd, 18:00
Sz. Bíró Zoltán
történész, Oroszország-szakértő
Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Berobbant a mesterséges intelligencia a vállalatok életébe, mindenki beszáll az AI-versenybe

Az első számú globális megatrend lett a mesterséges intelligencia boom, ami alapjaiban ír át üzleti modelleket, diszruptálhat iparágakat és felborítja az eddigi játékszabályokat. Egy teljes konferencianapon keresztül azzal foglalkozunk az AI in Business c. rendezvényünkön, milyen változásokat hoz az AI az üzlet számára az egyes szektorokban és területeken. Mellébeszélés helyett üzleti stratégiákat, valós megoldásokat és use case-eket mutatnak be a témát ismerő tanácsadók, IT-beszállítók, és azok a vállalati vezetők, akik már aktívan keresik vagy már meg is találták az AI-ban rejlő üzleti lehetőségeket. A Portfolio AI in Business rendezvényéről ebben a cikkünkben számolunk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×