Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.65
bux:
0
2025. december 26. péntek István

A BKV aláírhatja a 3-as metró járműfelújítási szerződését

A BKV aláírhatja a 3-as metróvonal szerelvényeinek felújításáról szóló szerződést a közbeszerzési eljáráson nyertes orosz Metrovagonmashsal.

A közlekedési társaság szerdán azt közölte, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság engedélyezte a szerződés megkötését, ezt a BKV a lehető leghamarabb megteszi.

A Közbeszerzési Döntőbizottság honlapján is elérhető határozat szerint a BKV több dokumentummal is bizonyította, hogy a 3-as metró szerelvényei rossz állapotban vannak, a testület pedig megállapította a kiemelkedően fontos közérdek védelme szükségességét. A döntőbizottság álláspontja szerint a szerződés megkötésének engedélyezése meghaladja a szerződéskötéssel járó hátrányokat.

A BKV július 8-án hozott döntést arról, hogy a Metrowagonmash nyerte a járműpark korszerűsítéssel egybekötött felújítására és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítására kiírt tendert, de annak eredményét az érvénytelen ajánlatot adó észt Skinest Rail megtámadta.

Az egyetlen érvényes ajánlatot adó orosz cég 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végzi el a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×