A magyar rádiós piac vezető szereplőinek részvételével megalakult a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesülete. Az alapító tagok között van a Class Fm, a Gazdasági Rádió, a Jazzy Rádió, a Juventus Rádió, a Katolikus Rádió, a Klasszik Rádió, a Lánchíd Rádió, az MTVA, a Music Fm és az InfoRádió is.
Turi Árpád, a szervezet elnöke elmondta, hogy prioritás a hallgatottságmérés rendezése. Két adat van a rádiós piacról, az egyik az országos, a másik a budapesti rádiókat méri, de a helyi adókról január óta nincs adat. A helyzet rendezése érdekében még ebben az évben pályázatot írnak ki - közölte a Class FM vezérigazgatója.
A módszertanokat egy tető alá kell hozni és minden típusú rádió részéről kompromisszumra szükség van - tette hozzá.
A szervezet célja a szakmai integráció segítése, a rádiók és a piac szereplőinek érdekképviselete és érdekérvényesítése, az elismertség visszaszerzése. Emellett szeretnék elérni, hogy a hallgatottsági és a reklámköltés aránya jobban közelítse egymást. Az Egyesült Államokban 18,6 százalékos a rádiózással töltött idő és ehhez a reklámköltés 15,2 százaléka társul, ám Magyarországon a fogyasztási idő 32,7 százalékos, míg a reklámköltés 6,9 százaléka jut a rádiókhoz.
Turi Árpád szerint a rádiós piac nincs olyan rossz helyzetben, mint ahogy azt sok helyről mondják. Az összhallgatószám nem csökkent a piac átalakulásával, közel 8 millió, és nem változott a rádió eladási erőssége sem - fejtette ki.
Hanganyag: Panulin Ildikó






