Érdemes jól körülnézni, mielőtt megvásároljuk a karácsonyi ajándékot - ezt javasolja az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György az InfoRádiónak nyilatkozva arra is felhívta a figyelmet, hogy az egyes termékek fogyasztói és egységárát a jogszabályok szerint egyértelműen kell feltüntetni, így a polcon vagy a reklámújságban szereplő át nem térhet el attól, amit a pénztárgépbe ütnek.
Ha valaki mégis hibát észlel, akár a vásárlás, akár a megvett termék használata során, bátran reklamáljon, hiszen a kereskedők érdeke az, hogy a vevő elégedett legyen - magyarázta Vámos György.
A főtitkár emlékeztetett: a nagy értékű műszaki cikkekre jótállás, garancia vonatkozik, amelynek minimális időtartama egy év. Ha ez időn belül a termék meghibásodik, kötelező kijavítani, vagy más módon orvosolni a problémát. Emellett minden termékre vonatkozik a szavatosság. Amennyiben kiderül, hogy az adott áru már a megvásárláskor hibás volt, a vásárlót kártérítés illeti meg.
A szavatosságnak része a jótállási garanciális időszak is, hiszen a termékszavatosság Magyarországon az unió szabályaival egyezően két év. Vagyis, ha a terméken nincs feltüntetve minőségmegőrzési, fogyaszthatósági vagy felhasználási idő, a fogyasztó ez idő alatt reklamálhat, ha úgy érzi, hogy a termék már a vásárlás pillanatában hibás volt - fejtegette Vámos György.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára megjegyezte: akkor is érvényes a szavatosság vagy a jótállás, ha a hibás árut akciósan vette. Kivétel az az eset, ha a terméket minőségi probléma miatt árazták le.
Hanganyag: Kaputa Júlia