Az Opel cég legnagyobb németországi telephelye a Hessenben lévő Rüsselsheimben van, így szinte magától értetődő, hogy a tartomány miniszterelnökének szava rendkívüli súllyal nyom a latba az autógyár jövőjét illetően.
Roland Koch kétségbe vonta az állami hitelgarancia-vállalás fenntartását, ha a Gerenal Motors az amerikai Ripplewood nevű befektetési cég mellett dönt az Opel-telephelyek átvételéért kezdett versengésben.
Mint emlékezetes, hosszas viták után a berlini kormány bejelentette, hogy másfél milliárd euró értékben kész kezességet vállalni az Opel-gyárak megmentése érdekében. A garancia egyharmadáért Hessen tartomány vállalna felelősséget.
Roland Koch nem titkolta, hogy a tartományi kormány a kanadai-osztrák autóalkatrész beszállító céget, a Magnát szeretné az Opel új tulajdonosaként látni. A jelek szerint szerencsés vállalkozásnak ígérkezik az Opel átvétele, mert a gépkocsi piacon egyre nagyobb a kereslet iránta - legalábbis erre utal a BWM autógyár müncheni központjának most közzétett döntése, amelynek értelmében a német telephelyeken fokozatosan visszatérnek a korábbi termelési kvótákhoz.
A pénzügyi válság kirobbanását követően a BMW-nél is rövidített műszakok bevezetésével igyekeztek kiegyensúlyozni a megrendelések visszaeséséből fakadó anyagi problémákat. Egy ideje azonban annyira élénkült az új személyautók iránti kereslet, hogy a BWM a korábbi munkaidő visszaállítása mellett határozott.
Előbb a közel 20 ezer alkalmazottal dolgozó dingolfingi üzemben szüntetik meg a rövidített műszakokat, majd a cég lipcsei összeszerelő műhelyében is visszaállítják a normális termelési rendet.
A 70 éves autóvezetőket újra levizsgáztatná egy szakoktató