INFORÁDIÓ 

2018. május 20. vasárnap
Bernát, Felícia

Koncentrációs gyakorlatok segíthetnek a hiperaktív gyerekeknek

InfoRádió / MTI
Német kutatók igazolták, hogy a hiperaktív gyerekek inkább nyugton maradnak, ha koncentrációs gyakorlatokat végeznek: ha a gyerekek megtanulják célzottan aktiválni bizonyos agyterületeiket, mérsékelni tudják tüneteiket.

A tübingeni egyetem kutatói holland kollégáikkal tizenöt témába vágó tanulmányt elemeztek és összegeztek. Megállapításuk szerint a figyelemzavar-hiperaktivitás szindróma (ADHD) két tünete, az impulzív viselkedés és a figyelmetlenség jócskán, a hiperaktivitás pedig közepesen csökkenthető koncentrációs gyakorlatokkal - írja a Berliner Zeitung internetes kiadása (www.berlinonline.de).

Tübingenben most kezdődik egy százötven gyereket bevonó kutatás, amely először hivatott részleteiben feltárni az ADHD-betegek úgynevezett neurofeedbackjét, azaz idegi visszacsatolását. A kutatók azt kívánják kideríteni, hogyan taníthatnák meg a kis betegeket arra, hogy a hiperaktivitásért felelős agyterületeket célzottabban működtessék.

A figyelemzavar-hiperaktivitás szindróma a legelterjedtebb pszichés zavar a gyerekek és fiatalok körében. A pszichológusok úgy vélik, hogy a tünetek - például koncentrációhiány és impulzív viselkedés - bizonyos agyterületek túl csekély stimulációjával függ össze. A gyerekek úgynevezett biofeedbackkel (biológiai jelek érzékelhető visszacsatolásával) kiegészíthetnék ezt a hiányos stimulációt.

A címlapról ajánljuk