Infostart.hu
eur:
363.07
usd:
314.21
bux:
150085.09
2026. augusztus 14. péntek Marcell

Napi egy pohár bor, és elkerülhető az aggkori elbutulás

Napi egy pohár bor javítja a memóriát, és csökkenti a demencia kialakulásának veszélyét - állítják olasz tudósok.

A bari egyetem geriátriai fakultásának munkatársai ezt 1.500, 65 és 84 év közötti idős ember alkoholfogyasztási szokásainak és agyműködésének vizsgálata alapján derítették ki.

Azoknak az időseknek a körében, akik naponta megittak egy pohár italt - többségükben bort - 85 százalékkal lassabban fejlődik ki a demencia (szellemi hanyatlás), mint azoknál, akik soha nem ittak alkoholt.

Aki viszont túl sokat iszik, azt előbb utoléri ez az állapot, figyelmeztettek a kutatók.

Címlapról ajánljuk
Friedrich Merz vesztét okozhatják a személycseréi – szakértő

Friedrich Merz vesztét okozhatják a személycseréi – szakértő

Bauer Bence szerint a német kancellár saját pozíciója erősítése végett vágott bele személycserék sorába maga körül, de ebbe nem vont be túl sok mindenkit, ami a vesztét okozhatja ősszel, amikor három tartományi választási választás döntő üzenet lehet a pártok közötti erőviszonyokról. Íme a lehetséges forgatókönyvek.

Kekvák: az Alkotmánybíróság elutasította a Fidesz és a KDNP indítványát

Az Alkotmánybíróság érdemi vizsgálat nélkül utasította vissza a közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványokra vonatkozó alaptörvény-módosítás elleni Fidesz–KDNP indítványt. Sulyok Tamás államfő eltávolítása, az országgyűlési képviselők időkorlátja és az alkotmánybírák korhatára ügyében még nincs döntés.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×