Infostart.hu
eur:
363.71
usd:
315.15
bux:
0
2026. augusztus 14. péntek Marcell

Egy városi legenda vége

Három vagy annál több csésze tea elfogyasztása legalább olyan jó a szervezetnek, mint a sok víz ivása, sőt, extra haszna is származik belőle testünknek.

A European Journal of Clinical Nutrition című lapban megjelent tanulmány azt a közkeletű tévhitet akarja eloszlatni, amely szerint a tea kiszárítja a szervezetet.

A tea nemcsak, hogy nem szárítja ki a szervezetet, hanem segít a vízháztartás fenntartásában, és még a szívbetegségek és néhány daganat ellen is védelmet nyújt, állapították meg brit táplálkozástudományi szakértők.

A tudósok szerint a test számára a tea flavonidtartalma a legfontosabb. A flavonidok olyan növényi hatóanyagok, amelyeknek antioxidáns tulajdonságuk van.

Ezek a polifenol antioxidánsok sok élelmiszerben és növényben, köztük a tea leveleiben is megtalálhatók.

A most publikált kutatás szerint bizonyíték van arra, hogy napi három vagy annál több csészényi tea elfogyasztás csökkenti a szívroham kockázatát.

Más tanulmányok szerint a tea visszaszorítja a rákos daganatok kialakulását is, erre azonban még nincs kétségbevonhatatlan bizonyíték.

A tea jótékony hatásai közé tartozik, hogy erősíti a fogakat és a csontokat. Carrie Ruxton, a Kings College kutatója így fogalmazott: "Teát fogyasztani egészségesebb, mint vizet. A víz csak a folyadékot pótolja, míg a tea emellett olyan antioxidánsokat is tartalmaz, amelyek hasznosak a szervezetnek".

A tudós közölte: csupán városi legenda volt, hogy a tea kiszárítja a szervezetet.

Címlapról ajánljuk
Szigethy-Ambrus Nikoletta: az alacsony vízállás nem csak az energiaellátást, hanem számos más ágazatot is veszélyeztethet

Szigethy-Ambrus Nikoletta: az alacsony vízállás nem csak az energiaellátást, hanem számos más ágazatot is veszélyeztethet

A Duna apadását a teljes gazdaság megszenvedheti – áll az Oeconomus legújabb elemzésében. A gazdaságkutató alapítvány elemzője, Szigethy-Ambrus Nikoletta az InfoRádióban elmondta, az aszály hatásait leginkább az áruszállítási ágazat szenvedheti meg.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
Mi várható ma a tőzsdéken?

Mi várható ma a tőzsdéken?

Csütörtökön nagyobb emelkedést láthattunk Amerikában, különösen a chipgyártó cégek esetében: nagyot ment a Micron és a Sandisk is. Ezt követően ma reggel Ázsiában többnyire az emelkedésé a főszerep, és Európában is jó hangulatú kereskedésre van kilátás.  Ami a gazdasági eseményeket illeti, ezúttal is az amerikai adatok hozhatnak nagyobb elmozdulásokat: délután érkezik a júliusi kiskereskedelmi forgalom, majd a Michigani Egyetem augusztusi fogyasztói hangulatindexe.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×