A Nielsen felméréséből az is kiderül, hogy a tévézéssel töltött órák száma valamelyest csökken, ha a gyerekek bekerülnek az általános iskolába, így a 6-11 éves korosztály már "csupán" 28 órán át bámulja a készüléket.
A cég szenior alelnöke szerint a gyerekek azért ülnek egyre többet a képernyő vagy a monitor előtt, mert egyre több tartalmat tudnak elérni. "Használják a DVD-t, ott vannak az interneten. Nem szoknak le egyetlen médium használatáról sem, ha megjelenik egy újabb" - magyarázta Patricia McDonough.
A jelenség aggasztja a szakértőket, kutatások bizonyítják ugyanis, hogy a sokat tévéző gyerekek kommunikációs képességei lassabban fejlődnek, ráadásul ők azok, akik általában túlsúllyal is küzdenek.
"A szülőknek szerintem fogalmuk sincs arról, mekkora médiafogyasztók a gyerekeik, vagy egyáltalán mit néznek. A legnagyobb tévedés pedig az, hogy az egész csak ártatlan szórakoztatás" - mondta a felmérés eredményei kapcsán Vic Strasburger, az Új-mexikói Egyetem gyermekorvos-professzora.
Iránban gyanúsan készülnek valamire