Egyrészt el kellett végezni a vasúti pálya karbantartását, megelőzve a pálya állapotának romlását. Most egy beruházást is sikerült végrehajtani, ugyanis új váltók beépítésével javultak az állapotok, elektromos váltóállítást építettek ki, és felszámolták a sebességkorlátozásokat is Rákosrendezőn – mondta Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Még a szabályozási feladatok vannak hátra a cégvezető szavai szerint, de azokat már vágányzáron kívül, a vonatforgalom zavarása nélkül végre tudják hajtani. Utána, a nyár végétől, mire az iskola elkezdődik, minden lassújel megszűnik az állomáson. Így nagyjából két perc időnyereség keletkezik minden vonatnál, tehát aki mondjuk Rákosrendezőn keresztül ingázik a váci, az esztergomi vagy a veresegyházi vonalról, befelé is, hazafelé is két perccel rövidebb menetidőre számíthat.
A munkálatokat a MÁV saját forrásából hajtotta végre, körülbelül hárommilliárd forintot költöttek, ami az éves beruházási keret része volt. Bár a munka még nem ért véget, a változás a vasúttársaság közlése szerint már most is kézzelfogható.
Miután tehát a vágánycsere, a vágányjavítás, az ágyazatjavítás és a váltócserék megtörténtek, még a szükséges beállításokat elvégzik, és ezután lehet majd felszámolni a sebességkorlátozást. Ez Hegyi Zsolt ígérete szerint még augusztusban megtörténik, de legkésőbb mire az iskola elkezdődik.







