Vitézy Dávid tette közzé hétfő reggel a Facebookon, hogy a múlt hónapban a jellemzően plusz pénzért, kötelező hegyjegy megváltásával használható, tehát feláras magyarországi InterCity-k mindössze 32,8 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban. Úgy fogalmaz: "ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton" - írja a 444.
A vont közlekedési államtitkár, főpolgármester-jelölt a vasút "végtelen szomorú leépüléséről" ír, és Orbán Viktor miniszterelnököt idézni:
érdemes összehasonlítani, mi volt „Lázár János előtt és Lázár János után”, mert „akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát”.
Mindehhez hozzáteszi, hogy "ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?"
Az InterCity vonatok késéséről 2019 óta készül nyilvántartás. A Vitézy Dávid által közzétett diagramon látszik, hogy 2020 júliusában még 74,73 százalékuk pontos volt, négy IC-ből három. Mostanra azonban egyharmad alá csökkent a pontos szerelvények aránya.
A volt közlekedési államtitkár szerint a késéshullám "a Lázár János által meghozott hibás döntések sorozatának köszönhető",és példaként hozza fel a lemondott járműbeszerzéseket, pályafelújításokat, fejlesztéseket, a hiányos karbantartást, járműhibákat és alkatrészhiányt, ami miatt "egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat".