eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Kémiai szúnyogirtás hidegködös eljárással Nagykanizsán 2020. augusztus 13-án éjjel.
Nyitókép: MTI/Varga György

Több budapesti kerületben is szúnyogirtás kezdődik

A héten a főváros III., IV., XIII., XXI., XXII. és XXIII. kerületében, illetve Bács-Kiskun, Baranya, Győr-Moson-Sopron, Komárom-Esztergom és Tolna vármegyében, összesen húszezer hektáron irtják a szúnyogokat a szakemberek.

Győr-Moson-Sopron vármegyében biológiai lárvagyérítést végeznek, a kifejlett szúnyogokat célzó kémiai szúnyoggyérítésre pedig hetvenöt településen lehet számítani - közölte a program végrehajtásáért felelős Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.

A lakott részeken platós gépjárműre szerelt permetező berendezésekkel dolgoznak a szakemberek. A Duna mentén a Szigetközben, Komárom térségében, Budapesten, Baja és Mohács környékén alkalmazzák ezt a módszert.

A csípőszúnyogok gyérítésére használt készítményt finom permetként, nagyon kis dózisban, az esti és éjszakai órákban juttatják ki a települések belterületén, így a méhekre és más, nappal aktív rovarokra nincs hatással a beavatkozás - ismertették.

Mint írták,

meleg időben a csípőszúnyogok akár egy hét alatt is kifejlődhetnek.

Ugyanakkor minden szúnyog vízhez kötött életmódot folytat és sok faj számára a lakókörnyezetünkben létrejövő kisebb állóvizek jelentenek ideális élőhelyet. Márpedig egy vihar után rengeteg ilyen keletkezik a ház körül. Az árkokban, ereszcsatornákban, virágalátétekben, temetői virágtartókban, vödrökben, hordókban megálló vízben tömegesen fejlődnek szúnyoglárvák. Ezért mindannyiunk érdeke, hogy felszámoljuk, rendszeresen cseréljük, vagy lefedjük a kertben létrejött kisvizeket - olvasható a közleményben.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×