Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Révész Máriusz, a Miniszterelnökség aktív Magyarországért felelős államtitkára (b) és Tessely Zoltán, a térség fideszes országgyűlési képviselője a Budapest-Balaton kerékpáros útvonal I., Budapest és Etyek közötti szakaszának átadóján Budaörsön 2022. június 17-én. A munkálatok során 11,5 kilométeres szakaszon leburkolták a földutakat, táblákat helyeztek ki és felfestették a burkolati jeleket. A 3,3 méter széles kerékpárút mellett 292 fát ültettek el. Az elkészült kerékpárútszakaszt 2022 júniusában helyezik forgalomba.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Egyre többen kirándulnak kerékpárral

Az elmúlt években jelentősen nőtt a kerékpáros turizmus Magyarországon, egyre kiterjedtebb a Kerékpárosbarát szolgáltatói hálózat, és népszerű kerékpáros rendezvények csábítják a turistákat országszerte - közölte az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ (AÖFK) hétfőn a kerékpározás világnapja alkalmából.

A kormány 2020-ban 4 milliárd forintot különített el kerékpárút-tervezésre. A tervezési szakasz lezárult, az AÖFK, a vármegyei önkormányzatokkal és a Magyar Közút Zrt.-vel közösen 806 kilométernyi kerékpárút terveit készítette el. A program jelentőségét mutatja, hogy ebből 95 kilométernyi kerékpárút kivitelezése a közeljövőben elkezdődhet.

Ezek között lesz Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében a Hollóháza-Pálháza közötti, 9 kilométeres szakasz, amely a Tokaj-Zemplén térségben tervezett Panoráma Kerékpárút része lesz. Csongrád-Csanád vármegyében szintén hiánypótló szakaszok tervezése valósult meg, majd megkezdődhet a Mindszent-Szegvár-Szentes (14,5 kilométer), Zsombó-Szatymaz (5,6 kilométer) és a Szatymaz-Sándorfalva (2,9 kilométer) szakasz kivitelezése. A Vas vármegyei Torony külterületén hamarosan épülő 2,6 kilométer hosszú szakasz a Szombathely és az osztrák-magyar határ közötti útvonal hiányzó része, amellyel a vármegyeszékhelyről biztonságosan elérhető lesz az EuroVelo 13 Vasfüggöny nemzetközi kerékpárút, valamint a burgenlandi kerékpáros hálózat is. Zala vármegyében összesen 56 kilométer kerékpáros útvonal tervezése és engedélyezése valósult meg, ezek közül 6 szakasz kivitelezése kezdődhet meg.

A kerékpáros számlálók adatai évről évre rekordokat döntenek: az idén május végéig például több mint 70 000 bringás haladt át Pákozdon, a Velencei-tó körön lévő számlálónál, de Törökbálinton a Budapest-Balaton kerékpárúton is 61 ezer kerékpárost számoltak meg. Az Értékterv Kft. adatai szerint a Balatoni Bringakörön tavaly 32,8 millió kilométert kerékpároztak a magyarok. Az idén márciusban szinte mindenhol többszöröződött a kerékpárosok száma, a Tisza-tónál a növekedés több mint háromszoros volt. 2023-ban a kiskörei vízlépcsőnél 89 ezer bringást számoltak meg, 5,5-szer annyit, mint 10 évvel ezelőtt.

Elindult a Kerékpárosbarát szolgáltatói hálózat, amely azokat a vendéglátóhelyeket, attrakciókat, szálláshelyeket tartalmazza, amelyek a kerékpáros turisták igényeit szolgálják ki. A hálózat 771 minősített szolgáltatót tartalmaz, ezek a Kerékpárosbarát applikációban elérhetőek.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×