Infostart.hu
eur:
382.08
usd:
327.83
bux:
109074.19
2025. december 5. péntek Vilma
A pályatükröt készítik elő a második vágánynak Dömsöd és Kunszentmiklós-Tass között, a megújuló Budapest-Belgrád vasútvonal Budapest-Kelebia szakaszán zajló felújítások közben 2022. október 19-én. A tervek szerint 2025-re készül el a Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése és fejlesztése, az első olyan beruházás, amelyet Magyarországon kínai partnerekkel közösen, az Európai Unió szabályai szerint hajtanak végre.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Harc a milliárdokért - Iszonyatos pénzbe került majd egy fontos magyar vasútvonal felújítása

A Hegyeshalomig vezető vasúti vonalon Biatorbágy és Szárliget között a vasúti pálya problémái miatt jelentős javítási, felújítási munkák elvégzése vált szükségessé.

Ahogy arról az Infostarton is beszámoltunk olyan rossz állapotban vannak a sínek a Bécsbe tartó Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti vonal egy bizonyos szakaszán, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét, ami miatt megnő a menetidő. A szervezet szerint "ennek az az oka, hogy a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani".

A Szabad Európa információi szerint a kialakult helyzet miatt Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a „legjobb, legkomplexebb beavatkozás végrehajtását” a problémák megszüntetésére.

A vonal 25-30 kilométeres, Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a lap szerint 32,5 milliárd forintba kerülhet a szükséges javítási munka. A MÁV-nak ugyanakkor a teljes vasúti pályahálózat több mint hétezer kilométerének karbantartására és a szükséges felújításokra összesen 42 milliárd forint áll a rendelkezésére jövőre. A Szabad Európa információi szerint

Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója ezért állítólag azt kérte Lázár Jánostól, hogy mindent latba vetve szerezzen plusz forrást a pénzügyminisztertől a felújításokra.

„A feltárt hiba mértékét és kiterjedését további vizsgálatok feladata meghatározni. A különböző műszaki forgatókönyvekre különböző beavatkozási tervek készülnek, amelyeknek más és más a forrásigénye” – válaszolta a MÁV a Telexnek arra a kérdésére, hogy mennyibe kerülne a Budapest–Hegyeshalom vasútvonalon szükséges felújítási munkálatok elvégzése.

Azt írták a Telexnek, nincs még olyan döntés, amelyről bejelentést lehetne tenni, ugyanakkor a közlésük szerint:

"Lázár János egyértelművé tette, hogy a lehető leggyorsabb, legátfogóbb és legfenntarthatóbb megoldást támogatja, ehhez pedig – más sajtóértesülésekkel szemben – a források is rendelkezésre fognak állni”.

Címlapról ajánljuk
Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Az Országos Kereskedelmi Szövetség álláspontja szerint még egy erős karácsonyi roham sem fogja egyenesbe hozni a kiskereskedelmi forgalom éves alakulását. Kozák Tamás, az OKSZ főtitkára szerint az árrésstopnak nincs jelentős hatása az élelmiszer-kereskedelem növekedésére, miközben az intézkedés jelentős károkat okoz az üzletláncoknak.

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×