eur:
389.4
usd:
363.38
bux:
68123.99
2024. május 2. csütörtök Zsigmond
A H5-ös HÉV szentendrei végállomása 2021. június 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak itt a H5-ös szentendrei HÉV-vonal és a végállomás megújulásáról. A tervek szerint 2026 elejére készül el az az új csomópont, amely magában foglalja a P+R parkolóházat, biciklitárolókat és közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a Volánbusz-pályaudvart. A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette, a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Balogh Samu: Mi lesz így a kormányzati ígérettel?

A főpolgármester kabinetfőnöke szerint a választások óta rükvercbe kapcsolt a kabinet.

„Mai hír, hogy a kormány megszünteti az állami fejlesztő NIF Zrt.-t is” – hívja fel a figyelmet Facebook-bejegyzésében Balogh Samu, úgy értékelve a helyzetet, hogy miközben a kormány korábban folyamatosan Budapest és az agglomeráció fejlesztését hirdette, a választások óta rükvercbe kapcsolt.

A főpolgármester kabinetfőnöke példaként említi, hogy előbb száműzték a Budapest Fejlesztési Központ nevéből a főváros nevét és átnevezték Nemzeti Közlekedési Központtá, majd döntöttek ennek beszántásáról. Utána megkezdődött a projektek átadása zömében a NIF részére, de végül azt is bezárják.

Szerinte a kérdés csak az, mi lesz így Budapest és az agglomeráció fejlesztésével?

  • „Hogyan kívánja a kormány csökkenteni a naponta Budapestre zúduló autóforgalom nagyságát?
  • Mi lesz konkrétan a HÉV-ek fejlesztésével?”

Balogh Samu emlékeztet:

a HÉV-eket még Tarlós István adta át a kormánynak – azóta várat a járművek és a vonalak fejlesztése.

Az állami HÉV-eknek eddig egyetlen járműfejlesztési sikere volt: lefestettek zöld-fehérre néhány vidékről idehozott bézét – fogalmaz a főpolgármester kabinetfőnöke, aki egy látványtervet is mellékelt, hogy miről szóltak az ígéretek, és mi a valóság.

Ismeretes, a hétfő éjszakai Magyar Közlönyben jelent meg az a kormányrendelet, amelynek értelmében megszűnik öt, a Lázár János vezette Építési és Beruházási Minisztérium alá tartozó gazdasági társaság:

  • NIF Nemzetközi Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (útépítések kivitelezője),
  • BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt. (stadionok beruházásaival foglalkozó cég),
  • BMSK Sport Közhasznú Nonprofit Kft. (ez a cég stadionokat, sportlétesítményeket működtet),
  • NFP Nemzeti Fejlesztési Programiroda Nonprofit Kft. (ivóvízzel, szennyvízzel kapcsolatos beruházásokért felel),
  • Sopron-Fertő Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. (ezt a céget turisztikai fejlesztésekre hozták létre korában).

A rendelet szerint a gazdasági társaságok 2023. január 1-jei nappal szűnnek meg, eddig kell a tárcának átvennie azok feladatait.

Címlapról ajánljuk

Grád Ottó: a nagyobb árcsökkenésre a gázolajnál lehet majd számítani

Hétfőn 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát a Mol, szombattól egy rendkívüli változással még tovább csökkennek az árak itthon. A Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint ez a bejelentés új helyzetet teremt a kiskereskedelmi piacon. A változáshoz valamilyen mértékben várhatóan minden töltőállomás alkalmazkodik majd és árakat csökkent - mondta az InfoRádiónak Grád Ottó.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×