eur:
411.2
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Balogh Samu/Facebook

Leghamarabb 2023 közepén folytatódhat a pesti rakpart fejlesztése

Kerekasztal-beszélgetést tartottak a rakpart fejlesztéséről a Városért Egyesület szervezésében.

A főváros politikájának lényege, hogy fokozatosan adják át a pesti alsó rakpartot a gyalogosoknak, mondta a főpolgármester kabinetfőnöke a keddi kerekasztal-beszélgetésen. Balogh Samu meglátása szerint a teljes gyalogos szakaszt a Lánchíd és az Erzsébet között lenne érdemes kialakítani. Azt is hozzátette, hogy a fővárosnak az az álláspontja, hogy egy olyan kompromisszumos megoldást kell találni, ami a „legértékesebb” részeken a „leggyalogosabb” megoldást tudja biztosítani, miközben az a közlekedés szempontjából a legkevésbé érzékeny változatot jelenti. A főpolgármester kabinetfőnöke mások mellett arra is kitér, hogy a leghamarabb 2023 közepén indulhat, vagy folytatódhat a rakpart fejlesztése, amit azzal indokolt, hogy addig tart a 3-as metró középső szakaszának a felújítása.

A Magyar Autóklub Jogi Bizottságának elnöke a beszélgetés során elmondta, hogy jelenleg az alsó rakpartokon óránként és irányonként körülbelül 1000-1200 autó halad át, hozzáfűzte ugyanakkor, hogy az elmúlt 30 évben nem nőtt a P+R parkolók száma, Ez idő alatt Budapesten összesen 7 kilométer metró épült, miközben a fővárosban és az agglomerációban élők 1,2 millió gépkocsit használnak – tette hozzá. Kovács Kázmér hangsúlyozta, talán figyelembe kellene venni, hogy jelenleg az alsó rakpartnak a forgalmait, körülbelül 50-60 százalékban az agglomerációból érkező járművek foglalják le. Szerinte ezeknek

a körülményeknek a figyelembevétele, vagy nem figyelembe vétele egy olyan voluntarista, erőszakos szemléletet tükröz, ami meg fogja bosszulni magát.

A metróépítéssel ellentétben a rakpart lezárásra vagy a kerékpársávok kialakítása érdeket sért – ezt már a Republikon Budapest Műhely vezetője mondta, aki szerint a forgalmi dugókat nem az okozza, hogy valahol lezárnak valamit, hanem az, hogy túl sok az autó.

Király Dávid felidézte, annak idején, amikor szóba került a dugódíj, mindig az volt mondva, hogy úgy kellene Budapesten is csinálni, mint Stockholmban: bevezetünk egy egyéves próbaidőszakot, amit aztán mondjuk egy népszavazás erősíthet meg. A próbaidőszakot jó ötletnek tartja, mert mint rámutatott, jelenleg hozzá vagyunk szokva valamihez, és nem pontosan látjuk, mit kaphatunk érte cserébe alternatívaként. „Ha látjuk ezt működni, vagy nem működni, akkor könnyebben tudunk róla dönteni” – fogalmazott Király Dávid, aki abban már nem biztos, hogy a népszavazás jó ötlet lenne a végén, mert félőnek tartja, hogy politikai üggyé „silányul” az ügy.

Azt mindenképp elkerülendőnek nevezte, hogy bármilyen cél érdekében politikai uszítás legyen, ami évtizedekre eldönthet egy ilyen fejlesztést.

A kerekasztal-beszélgetést, ami alább megtekinthető, a Városért Egyesület szervezte, a moderátor pedig Zugló polgármestere, Horváth Csaba, az egyesület elnöke volt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 04:15
×
×
×
×