Infostart.hu
eur:
387.82
usd:
331.05
bux:
109466.16
2025. december 19. péntek Viola
HÉV-szerelvény indul a Batthyány téri végállomásról 2015. augusztus 9-én. A mai naptól újra teljes vonalán közlekedik az 5-ös, szentendrei HÉV.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Megvan, milyen új szerelvények futhatnak a HÉV vonalain

A MÁV-HÉV 54 szerelvényre írt ki közbeszerzési pályázatot: a Flirt és a KISS motorvonatokat gyártó Stadler, valamint a fővárosi metrószerelvényeket szállító Alstom jelentkezett.

A Stadler és az Alstom adott be érvényes jelentkezést a MÁV-HÉV járműtenderére – erősítette meg a Magyar Nemzetnek a Stadler Trains Magyarország. Korábban Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán tette közzé, hogy két, világszerte ismert, nagy európai járműgyártó, a Stadler és az Alstom jelentkezett a tenderre.

Az új vonatok a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és a csepeli (H7) vonalakon állnak majd forgalomba, leváltva az átlagosan 44 éves, magaspadlós, keletnémet gyártású mai szerelvényeket. Az új vonatok olyan specifikációval érkeznek, hogy a tervezés alatt álló fejlesztések után ezek a járművek adhassák a leendő 5-ös metró járműparkját. A tender sikeres lebonyolítása esetén

az új vonatok 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba.

A Stadler, a svájci családi vállalkozásból kinőtt gyártó 2006-ban nyerte meg a MÁV elővárosi vasút tenderét, és azóta a MÁV-nak és a GYSEV-nek összesen 133 Flirt motorvonatot szállított le, jelenleg pedig zajlik a negyven emeletes KISS motorvonat kiadása. Eközben a cég felépítette alumínium-kocsiszerkrény-, valamint forgóváz gyárát, és kapacitásainak további bővítésére készül.

A másik jelentkező, a francia, de multinacionálissá vált Alstom Európa legnagyobb vasútijármű gyártója, amely megvette a kanadai Bombardier vasútépítő vállalatát. Az Alstom gyártja a nagysebességű TGV szerelvényeket, de kínál hagyományos mozdonyokat és személykocsikat, elővárosi motorvonatokat, villamosokat és metrókocsikat. A budapestiek is találkozhattak a termékeivel az M2-es és M4-es vonalon közlekedő metrószerelvények révén.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Nagy átalakulás előtt a brit nyugdíjpénzek piaca, az öröklési szabályokba is belenyúlnak

Nagy átalakulás előtt a brit nyugdíjpénzek piaca, az öröklési szabályokba is belenyúlnak

A brit nyugdíjtörvénycsomag várhatóan 2026-ban kapja meg a királyi jóváhagyást, és jelentősen átalakítja a hozzájárulással meghatározott (DC) nyugdíjrendszerek működését. A törvényjavaslat előírja, hogy a többmunkáltatós, automatikus beléptetésű rendszereknek legalább egy olyan fő, alapértelmezett befektetési konstrukcióval kell rendelkezniük, amely 2030-ig egységes stratégia mentén legalább 25 milliárd fontnyi vagyont kezel - írja a Pension Policy International. Az öröklési szabályok is megváltoznak, a korábbiaknál szigorúbbak lesznek az adómentesség feltételei.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×