eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
HÉV-szerelvény indul a Batthyány téri végállomásról 2015. augusztus 9-én. A mai naptól újra teljes vonalán közlekedik az 5-ös, szentendrei HÉV.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Megvan, milyen új szerelvények futhatnak a HÉV vonalain

A MÁV-HÉV 54 szerelvényre írt ki közbeszerzési pályázatot: a Flirt és a KISS motorvonatokat gyártó Stadler, valamint a fővárosi metrószerelvényeket szállító Alstom jelentkezett.

A Stadler és az Alstom adott be érvényes jelentkezést a MÁV-HÉV járműtenderére – erősítette meg a Magyar Nemzetnek a Stadler Trains Magyarország. Korábban Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója közösségi oldalán tette közzé, hogy két, világszerte ismert, nagy európai járműgyártó, a Stadler és az Alstom jelentkezett a tenderre.

Az új vonatok a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és a csepeli (H7) vonalakon állnak majd forgalomba, leváltva az átlagosan 44 éves, magaspadlós, keletnémet gyártású mai szerelvényeket. Az új vonatok olyan specifikációval érkeznek, hogy a tervezés alatt álló fejlesztések után ezek a járművek adhassák a leendő 5-ös metró járműparkját. A tender sikeres lebonyolítása esetén

az új vonatok 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba.

A Stadler, a svájci családi vállalkozásból kinőtt gyártó 2006-ban nyerte meg a MÁV elővárosi vasút tenderét, és azóta a MÁV-nak és a GYSEV-nek összesen 133 Flirt motorvonatot szállított le, jelenleg pedig zajlik a negyven emeletes KISS motorvonat kiadása. Eközben a cég felépítette alumínium-kocsiszerkrény-, valamint forgóváz gyárát, és kapacitásainak további bővítésére készül.

A másik jelentkező, a francia, de multinacionálissá vált Alstom Európa legnagyobb vasútijármű gyártója, amely megvette a kanadai Bombardier vasútépítő vállalatát. Az Alstom gyártja a nagysebességű TGV szerelvényeket, de kínál hagyományos mozdonyokat és személykocsikat, elővárosi motorvonatokat, villamosokat és metrókocsikat. A budapestiek is találkozhattak a termékeivel az M2-es és M4-es vonalon közlekedő metrószerelvények révén.

Címlapról ajánljuk
Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Önkéntes kölyöknevelők jelentkezését várja az ország teljes területéről a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola. A kutyás tapasztalat egyébként nem feltétel, a kutya szeretete annál inkább – nyilatkozott az InfoRádióban az alapítvány koordinátora.

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×