eur:
393.1
usd:
367.13
bux:
65939.26
2024. április 24. szerda György
Az idény első hajója, a Nemzeti Regatta nevű motoros érkezik Siófokról a balatonfüredi kikötőbe a balatoni hajózási idény első napján, 2017. április 15-én.
Nyitókép: MTI/Varga György

300 ezer fős elmaradásban van a Bahart a járvány miatt

Bár idén már egymilliónál is több utast szállítottak a Bahart hajói a Balatonon, a korábbi korlátozások miatt az utasforgalom így is elmarad az előző évekétől - mondta el az InfoRádiónak Dónucz László, a társaság értékesítési és forgalmi igazgatója.

A településeket összekötő menetrendi járatok idén 16 településről indulnak, a hajóink 9 útvonalon járnak. A két legkedveltebb - a Siófok-Balatonfüred-Tihany és a Fonyód-Badacsony közötti - útvonalon naponta 12 járat is indul - mondta az InfoRádióban Dónucz László, a BAHART értékesítési és forgalmi igazgatója, hozzátéve, hogy a keleti medencében Siófok és Füred között még bővítették is a járatszámot. Pénteken, szombaton és vasárnap egy késő esti járat is indul Balatonfüredről Siófokra 21 órakor, így aki a borhetekről egy kicsit később akar hazatérni, már erre is van lehetősége. "Ezzel párban Siófokról Füredre szombaton, vasárnap és hétfőn egy kora reggeli, 9 órás járat is indul" - mondta Dónucz László.

Beszámolt arról is, hogy a menetrendek kiváltásakor számos kedvezményt igénybe lehet venni.

"A legkedveltebb kedvezmény az utóbbi időszakban a Kajla - ez gyakorlatilag a 6-11 éves diákoknak térítésmentes utazásra ad lehetőséget, ráadásul korlátlan számban a települések közötti menetrend szerinti hajókon"

- mondta az igazgató. Tapasztalataik szerint nagyon népszerű a Visszajövünk kampány is, melynek keretében 15 százalékkal olcsóbban lehet felszállni mind a menetrendi, mind a sétahajókra. "Nagyon sok együttműködésünk van a Balaton-parti szolgáltatókkal, számos kedvezményt lehet igénybe venni a Bahart által osztott kuponokkal, de a hajómenetjegyek kiváltásánál is lehet ezeket a kedvezményeket érvényesíteni" - mondta Dónucz László.

A járványhelyzet miatt alapvetően a személyhajózási üzletág szenvedett nagyobb károkat. A kompközlekedésben szerencsére már május végétől kezdett visszaállni a normál helyzet.

"Összességében azonban elmondhatjuk, hogy 2020. augusztus 9-ig,bár túl vagyunk az egymillió utason, de 300 ezerrel kevesebben vették igénybe a személyhajózási és kompszolgáltatásokat, mint tavaly" - mondta Dónucz László. Ebből nagyjából 170 ezer a személyhajózás, és mintegy 130 ezer fős az elmaradás a kompszolgáltatásban. Az utasforgalom pedig úgy oszlott meg, hogy nagyságrendileg 720 ezer fő választotta a komputazást, és körülbelül 300 ezren ültek fel a személyhajókra.

A jövő nyári tervekről szólva elmondta, hogy vélhetően szeptemberben már a konkrét üzleti tervet is elkészíti a társaság. A következő év mindenképp kiemelkedő lesz, mivel 2021-ben ünneplika balatoni hajózás 175-ik évfordulóját.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Závecz: a Fidesz és még öt erő szerezhet EP-mandátumot

Tovább csökkent a Fidesz támogatottsága, de április első felében még így is a választók negyede mellette volt; Magyar Péter pártjának EP-listája a harmadik helyen áll – derül ki a Závecz Research Intézet friss méréséből. A részletekről az InfoRádió Závecz Tibort kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Ha nem vállaljuk be az áramszünetet, akkor 10-15 évvel tovább tart a zöld átállás

Drágulhat a gáz Európában, ami versenyképességi bajokhoz és akár a következő gazdasági válsághoz is elvezethet, hiszen 90%-os a kontinens importkitettsége, amit kihasználhatnak a nagy LNG-szállítók – hívta fel a figyelmet a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Lakatos Benjamin. A svájci székhelyű MET Csoport elnök-vezérigazgatója példátlan módon levezette, hogy milyen fázisokon keresztül ért a tetőpontjára 2022-ben az európai gázválság, és rögzítette: ha az akkor elpárolgott óriási összegek felét energiaberuházásokra költötte volna a kontinens, akkor most nem lennének energiaproblémái. A mai helyzetet úgy látja: megszűnt a régiónkban a gázellátási kockázat, de Ukrajnában a télen még lehetnek gondok a gáztárolók bombázásából. Az energiapiaci szakember szerint lehetne akár gyorsítani is a zöld átálláson, de "ha nem vállaljuk be, hogy időnként áramszünet is lehet", akkor a 2030-2040 közöttre tervezettnél 10-15 évvel tovább tart a folyamat; így a földgázra is tovább lesz szükség. 50 éves távon azonban már teljesen biztos abban Lakatos, hogy a lakosság szinte csak áramot fog használni, földgázt, benzint és gázolajat nem. Az interjúban több sportos hasonlatot is említett, így például azt, hogy az energiaiparban "már nagyon sokat edzettünk, csak még nem tudjunk, hogy focizni fogunk, birkózni vagy kézilabdázni"; emiatt sürgette egy egységes szabály- és mérési rendszer kialakítását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×