Az NKM közölte, szakemberei évente mintegy 400 ezer esetben végeznek helyszíni ellenőrzést ellátási területükön, az áram- és gázfogyasztáshoz kapcsolódó szabálytalanságok számos példájával találkoznak.
Az ellenőrzés helyszíneit egyrészt a számlázási rendszerből kockázatértékelés alapján kiszűrt gyanús esetek, másrészt a bejelentések alapján jelölik ki. Ezen kívül szoros együttműködés van a rendőrséggel, és egyre gyakoribb, hogy az egyik eset elvezet a másikhoz - írják a közleményben.
Az NKM munkatársai gyakran szembesülnek azzal, hogy a fogyasztó az ellenőrzést próbálja ellehetetleníteni, például nincs otthon. Az ellenőrzést nem lehet elkerülni, ilyen esetben az NKM munkatársai egy következő alkalommal térnek vissza, lehetőség szerint időpontot is egyeztetnek - közölte a szolgáltató.
Az NKM arra kéri ügyfeleit, ha tudomást szereznek a villamoshálózaton vagy a villamos-berendezésekben okozott szándékos rongálásról, szerződésszegő magatartásról, tegyenek bejelentést a 06 62 565 881 telefonszámon, vagy online.