Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Búvár merül a Dunába a hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó közelében, a Margit hídnál 2019. május 31-én. A Hableány turistahajó és a Viking Sigyn szállodahajó május 29-én éjszaka ütközött össze a Margit híd közelében, majd a turistahajó felborult és elsüllyedt fedélzetén 33 dél-koreai turistával és a kéttagú magyar személyzettel. A balesetben heten meghaltak, hét embert kimentettek, 21-en eltűntek.
Nyitókép: MTI//Balogh Zoltán

Hajóbaleset: újabb holttestekre bukkantak

A Duna Ercsi alatti szakaszán találták meg a holtesteket, azonosításuk jelenleg is tart - értesült a Magyar Nemzet.

A hétvégén több holttestet kifogtak a Duna Ercsi alatti szakaszán – értesült a Magyar Nemzet több, egymástól független forrásból. A holttestek azonosítása jelenleg is tart, így

azt még nem lehet kijelenteni, hogy a múlt hét szerdán tragédiát szenvedett Hableány hajó eltűnt utasai vagy magyar személyzete közül találtak-e meg valakiket.

Közben

Hartánál és Mohácsnál is találtak egy-egy holttestet, de az ő azonosításuk sem történt még meg.

Közben a Margitsziget alatt kora reggel óta tartanak az előkészületek, hátha le tudnak merülni a roncshoz a magyar, az osztrák és a dél-koreai mentőcsapatok, egyelőre azonban a merülésre használatos ponton fix rögzítése is komoly nehézségeket okoz a hömpölygő, megáradt Dunában, így a 37 fős speciális távol-keleti egység parancsnoka még nem adta ki a parancsot a merülésre.

A folyó sebességét és a sodródó uszadék mennyiséget folyamatosan mérik, az eredmények tükrében döntenek majd arról, hogy a nap folyamán lemerülnek-e a búvárok a Hableány roncsaihoz. Elsüllyedése óta a roncs folyamatosan mozog az árban, eddig mintegy egy méternyit elcsúszva déli irányban, ez csak a tervezett akció további veszélyeire hívja fel a figyelmet - írja a Magyar Nemzet.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×