INFORÁDIÓ
2021. szeptember 25. szombat
Eufrozina, Kende

zöld rendszám

érintésvédelmi jegyzőkönyv

műszaki vizsga

Elektromos autót töltenek az első átadott okos közvilágítási oszlopról Budapesten a Lechner Ödön fasorban 2018. augusztus 21-én. Az ELMŰ-ÉMÁSZ és a BDK Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. együttműködésében, a főváros különböző pontjain felállított, öt okos közvilágítási oszlop elektromosautó-töltőt, ingyenes wifit, segélyhívót és digitális hirdetőoszlop-funkció szolgáltatást nyújt.

Kiderült, kell-e érintésvédelmi jegyzőkönyv a zöld rendszámos kocsiknál

Infostart

Sokan csak lehúzásnak, illetve pletykának tartották az erről szóló híreket. A fő kérdést most hivatalos válasz tisztázta, ám egyúttal újabb kérdőjelek is keletkeztek.

Érintésvédelmi jegyzőkönyvet kérnek a zöld rendszámos autók gazdáitól a műszaki vizsgáztatók - írta a múlt héten a Vezess.hu autós szakportál. A hitetlenkedő, felháborodott reakciók színes palettája láttán a lap hivatalos válaszokért a szakminisztériumhoz fordult. Ismert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság ma már az Innovációs és Technológiai Minisztérum része.

A tárca válasza szerint

"kell kérni érintésvédelmi jegyzőkönyvet a műszaki vizsgát végzőknek"

- olvasható a cikkben.

A Vezess.hu a jogalap iránt is érdeklődött, erre válaszul az ITM úgy fogalmazott, "a villamos berendezéssel felszerelt járműnek minden időszakor műszaki vizsgálat során meg kell felelnie a vonatkozó érintésvédelmi előírásoknak; a megfelelést azonban a vizsgabiztosnak nem személyesen kell ellenőriznie, hanem arról egy feljogosított személy által kiadott vizsgálati dokumentum alapján kell meggyőződnie".

Ám az érintésvédelmi vizsgálat helyszíni elvégzésének személyi és műszaki feltételei többnyire nem is adottak az időszakos műszaki vizsgálaton. Az időszakos vizsgálat technológiája - a minisztérium alapján - "nem tartalmazza az érintésvédelmi vizsgálatot, a vizsgabiztosok jellemzően nem rendelkeznek az ahhoz szükséges szakmai végzettséggel és eszközökkel".

Vagyis

a szükséges érintésvizsgálatot előzetesen "valahol" el kell végeztetni, ez tehát nem a vizsgáztatók dolga, ők csak megnézik a vizsgálati dokumentumot.

A gyakorlat alapján viszont a Vezess.hu további bizonytalanságokat felvetve azt írta, egyes vizsgaállomások kérik az érintésvédelmi papírt, mások viszont nem, van, ahol enélkül is átmegy az autó a műszakin. Az sem egyértelmű,

ki készítheti el a dokumentációt, mi alapján és mi van benne, mennyibe kerül, ráadásul erről senki semmilyen információt nem adott át ezzel kapcsolatban az autósoknak.

A konnektorral tölthető autók forgalma egyébként tempósan nő: a belügy novemberi adatai szerint 8490 fut ma az utakon, számuk évről évre duplázódik. A használtautós importban a Prius a menő, második a BMW i3, harmadik az Opel Ampera.

Nyitókép: MTI / Máthé Zoltán
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018