„Ahogy a neve is mondja, ez a zöld márkáknak a kitüntetése” – mondta Wiszkidenszky András. A Green Brands regionális igazgatója hozzátette: ezzel ismerik el azokat a cégeket, márkákat, termékeket és szolgáltatásokat, amelyek igyekeznek ökológiailag fenntartható módon működni.
A Green Brands egy olyan tanúsítvány, mely egy 60-70 kérdésből álló, a vállalat minden működési területére kiterjedő auditról szóló értékelés. „Azt is jelenti, hogy a vállalat megfelelt egy nemzetközi sztenderdnek, nemzetközi eljárásrendnek” – fogalmazott a szakember. Az értékelést egy egy bécsi intézet végzi, az oklevelet is ő állítja ki – tette hozzá.
„Azokat a vállalatokat illeti ez meg, és azokat értékeljük, akik törődnek általában a környezettel, és törődnek azzal, hogy hogyan állítják elő azt a terméket vagy szolgáltatást”
– emelte ki.
Vizsgálják a cég környezetvédelemmel kapcsolatos intézkedéseit, a hulladék- és energiagazdálkodási tevékenységét, de a társadalmi felelősségvállalást is értékelik – árulta el Wiszkidenszky András. Az elismeréshez szükséges vizsgálatra jelentkezni kell, de egyes partnerek és zsűritagok jelölhetnek cégeket.
A Green Brands 9 éve működik német nyelvterületen, körülbelül 150 cég részesült az elismerésben. Magyarországon ezekben a napokban indul a kezdeményezés – mondta a szervezet regionális igazgatója.
A tanúsítvány értéke a fogyasztók környezettudatosságától is függ
– hangsúlyozta Wiszkidenszky András.