eur:
394.08
usd:
368.38
bux:
66376.55
2024. április 25. csütörtök Márk
Drágább lesz az 1-es villamos

Drágább lesz az 1-es villamos

A Colas Alterra Zrt. és a Siemens Zrt. építheti ki az 1-es villamos utolsó szakaszát a Fehérvári út és Etele tér között. A beruházás 8,6 milliárd forintba került, de a munkálatok határideje még nem ismert.

Sajtóhírek szerint megvan az 1-es villamos meghosszabbításának kivitelezője. A Világgazdaság írt arról, hogy a Colas Alterra Zrt. és a Siemens Zrt. építheti ki a villamos vonal Fehérvári út és Etele tér közötti szakaszát, szintén ez a páros nyerte el a pesti oldalon a Könyves Kálmán körút, a Győrffy István út és a Mester utca közötti szakaszon a villamosvasúti rekonstrukciós munkálatok kivitelezését is.

A két cég nettó 8,6 milliárd forintért végzi el a munkálatokat, ami jelentősen meghaladja az eredetileg becsült 7,3 milliárdot.

A Colas és a Siemens kettősével együtt összesen öt ajánlat érkezett: a beruházást európai uniós források felhasználásával valósítja meg a Budapesti Közlekedési Központ.

A Hengermalom út és a Fehérvári út csomópontjában létesített ideiglenes végállomás részbeni átépítésével hosszabbítják meg a kétvágányú villamospályát az Etele úton. Az 1,7 kilométer hosszú, új pálya az Etele úton középfekvésben vezet majd, ahonnan a Somogyi útra kanyarodik, az új négyvágányos fejvégállomást pedig az Etele téren alakítják ki.

A nyertessel már alá is írták a szerződést, az viszont nem derül ki a tájékoztatóból, hogy mikor kezdődnek el a munkálatok, és az sem, hogy mi az átadás határideje. Az viszont már eldőlt, hogy az északi irányba egyelőre nem hosszabbítják meg a pályát, pedig korábban azt tervezték, hogy délen az Etele térig járnak majd a villamosok, északon pedig a Bécsi úti végállomástól a város széléig építik meg a pályát. Ennek fontosságáról beszélt az InfoRádióban Bús Balázs Óbudai polgármester is.

"Az 1-es villamos esztergomi vasútig tartó meghosszabbítása rendkívül fontos a III. kerületi közlekedés szempontjából. A rendszerváltás óta Észak-Buda el van maradva a közlekedési fejlesztésekben, ez az agglomerációból bejövő forgalmat jelentősen tudná csökkenteni. Komoly csomópont alakulna ki, P+R parkolókkal, átszállással. Fontos, hogy a következő időszakban erre forrást tudjunk biztosítani, hogy folytatni lehessen ezt a projektet."

Az Európai Unió hivatalos lapjának értesítőjéből most az derült ki, hogy az 1-es villamos északi meghosszabbítása forrás hiányában – egyelőre – lekerült a napirendről.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

A platform jelenleg a legnépszerűbb a fiatalok körében, és amellett, hogy rengeteg időt töltenek el rajta, a megjelenő tartalmak jelentős befolyással vannak a felhasználókra politikailag is. A meghozott törvény arra kényszeríti a kínai vállalatot, hogy amerikai kézbe adja tengerentúli leányvállalatát, ám az államvezetés úgy is dönthet, hogy titkos technológiává nyilvánítja az algoritmust, így viszont 170 millió felhasználó maradhat hoppon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Reggel az ázsiai tőzsdéken kedvező hangulatban telt a kereskedés, ezt követően azonban Európában és Amerikában is elfogyott a lendület délutánra a tőzsdéken. Az üzemanyagárakról szóló bejelentést követően is erős a Mol, az olajcég árfolyama  2 százalékos pluszban zárt. Amerikában kis mértékű, vegyes irányú elmozdulás volt látható. Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×