A Médiatanács közelménye szerint a három budapesti kereskedelmi frekvenciára 2011 júliusában tette közé pályázati felhívásait, "kevesebb kötöttség több magyar zene" mottóval. 2011. augusztus 30-án az érdeklődők a három jogosultságra összesen 20 pályázati ajánlatot nyújtottak be, ami rendkívül nagy érdeklődést jelent. A formai és tartalmi vizsgálatok után végül 16 pályázati ajánlat maradt versenyben. Az NMHH hivatalának előterjesztése alapján a Médiatanács 2011. december 20-án döntött a három nyertes ajánlatról.
A pályázati felhívások kiemelt célja volt az állami tulajdonú frekvenciákkal való hatékony gazdálkodás. A három nyertes pályázó az eredeti, "kikiáltási árnál" jóval magasabb díjajánlatot tett, átlagosan több tízmillió forinttal ajánlottak többet, mint a pályázati felhívásban szereplő kiindulási összeg.
Fontos célkitűzés volt, hogy a rádiók műsoraiban a tájékoztató, a szórakoztató, és zenés jelleg mellett a helyi közélet is hangsúlyos szerepet kapjon. A helyi közélettel foglalkozó műsorok arányát tekintve valamennyi pályázó közül a Prodo Voice Kft. tette a legmagasabb vállalást műsortervében. A pályázók komolyan vették a magyar zenei arányra vonatkozó kívánalmakat is, amire valamennyien a lehető legtöbb pontszámot kapták.
A közlemény szerint a pályázati eredmények értelmében a Budapest 89,5 MHz frekvenciára a Prodo Voice Stúdió Műsorszolgáltató Zrt., a Budapest 103,9 MHz frekvenciára a Rádió Juventus Műsorszolgáltató Zrt., a Budapest 95,3 MHz frekvenciára pedig az Autórádió Műsorszolgáltató Kft. a köthet műsorszolgáltatási szerződést a Médiatanáccsal.
Závecz Tibor: a Fidesz nagyot kockáztatna Szentkirályi Alexandra visszaléptetésével