Csomós Miklós a konferencia előtt azt mondta: a Fővárosi Közgyűlés hivatalosan is megbízta a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központot, hogy hozzon létre egy, az önkormányzatok és a vállalkozások összefogásán alapuló turisztikai desztináció menedzsment szervezetet.
Hozzátette: a budapesti turizmusfejlesztés érdekében szorosabb együttműködés kialakítására van szükség a turizmus szereplői és az önkormányzati cégek között.
Csomós Miklós szerint az Új Széchenyi-terv keretében támogatási forrásokhoz juthat a fővárosi turizmus. Az InfoRádió kérdésére válaszolva azt mondta, ennek nagyságrendje mintegy 100 millió forint lehet.
Molnár József, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ ügyvezető igazgatója elmondta, hogy várhatóan még az idén megjelenik a Budapest Kártya legújabb változata, a kifejezetten konferencia-vendégek számára készülő személyre szabott, kedvezményes feltételeket biztosító Rendezvény és Konferencia Kártya.
Az ügyvezető igazgató beszámolt arról, hogy elkészült egy új projektterv. Eszerint egy kötélpályás, üvegkabinos járművet alakítanának ki először a Vigadó tér és a Budai Vár, később pedig a Budai Vár, valamint a Citadella között.
Molnár József hozzátette, hogy még az engedélyeztetési eljárás előtti állapotban van a projekt, ezt követően a kivitelezés nyolc hónapot vesz igénybe, várhatóan két év múlva készülhet el. A beruházás értéke hat-nyolc milliárd forint körül van, amelyet magántőkéből finanszíroznak. Azzal számolnak, hogy évente egymillió turista venné igénybe a járművet, a viteldíjat öt-hat euró körülire számolják.
A konferencián adták át az egymilliomodik Budapest Kártyát a 2011. évi Bólyai-díjas Perczel András kutató-vegyész professzornak.
Már itthon is megvásárolható egy új eszköz, ami nagyon hasznos a cukorbetegeknek