Pesten 60, Budán pedig 13, tehát összesen 73 kerékpáros gyűjtőhelyet hoznak létre 2011-től a fővárosban, amelyeknek mindegyikében 20-22 dokkoló, vagyis ennyi kölcsönözhető kerékpár lesz - mondta a kormány múlt heti döntéséről Molnár Csaba, a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter.
Előzetes csipkártyás regisztráció után bárki, bármikor, bármelyik bicikli felvevőhelyre odamehet, ott a kerékpárt felveheti, használhatja, és bármelyik más leadóhelyen visszaadhatja. Ez azért nagyon fontos, mert egyirányú utazásra is fel lehet használni majd a bicikliket, ellentétben a klasszikus kerékpár-kölcsönzőkkel, ahol vissza kell vinni a bicikliket oda, ahonnan elvittük - magyarázta a tárcavezető.
Molnár Csaba kitért arra is, hogy a kölcsönzés a tervek szerint az első fél órában ingyenes lesz, a második fél óra egy BKV-jegy árába, a második órától pedig minden megkezdett óra két BKV-jegy árába kerül majd.
"Mivel rendszertelen a közlekedés, előfordulhat olyan helyzet, hogy valahol éppen nem lesz bicikli, egy másik dokkolóban viszont túl sok van, ezért nem lehet beállni. Ezért egy olyan menedzsment után-kísérési rendszert fog működtetni a projekt-gazda, ami folyamatosan átcsoportosítja a bicikliket dokkolók és állomások között, hogy mindenhol a megfelelő minőségben és mennyiségben álljanak rendelkezésre" - tette hozzá.
A rongálások és lopások ellen egyrészt a regisztráció védheti a kerékpárokat, másrészt olyan egyedi bicikliket lehet majd kölcsönözni, amelyeket Molnár Csaba szavai szerint nem éri majd meg ellopni, mert még az alkatrészeiket sem lehet más kerékpároknál felhasználni.
Kürti Gábor, a Critical Mass egyik szervezője az InfoRádió kérdésére elmondta, ahhoz, hogy ez a rendszer sikeres legyen, biztosítani is kell a városi kerékpározás feltételeit.
Ha ez nem következik be, akkor úgy járunk, mint Barcelona, ahol óriási sikere volt ennek a rendszernek, rengetegen béreltek biciklit, mindenki biciklire ült, üresek voltak a tárolók, viszont mindenki a járdán kerekezett, mert nem mert lemenni az úttestre, nem alakították ki ugyanis ehhez a feltételeket. Ez azért nagyon komoly probléma, mert ha tömegesen jelennek meg a járdán a kerékpárosok, ami már most is tapasztalható a körúton, az borzasztó helyzeteket szül - fejtette ki.
A Molnár Csaba kancelláriaminiszter egyébként a KRESZ kerékpárosok közlekedését segítő módosításaival kapcsolatos kérdésre még a sajtótájékoztatón elmondta, hogy októberben kerülhet a kormány elé az a tervezet, amelybe várhatóan beépítik a kerékpáros szervezetek korábban átadott javaslatait is.
Varga Mihály: elkezdődött a nyugdíjrendszer "megtisztítása"