Infostart.hu
eur:
382.97
usd:
326.3
bux:
109213.64
2025. december 12. péntek Gabriella

"Biztos jó lesz valamire" - BKV-abszurd 2002-2006

Az utóbbi évek egyik legnagyobb tömegközlekedési fiaskója a négy éve húzódó nagykörúti villamosberuházás. Az elmúlt években a BKV emellett még számos kétes üggyel és abszurd esettel szolgált.

A sorozatos hibák a nagykörúti villamos felújított vonalán szerdán értek abba a fázisba, hogy Demszky Gábor főpolgármestert is akcióra késztessék.

A beruházás ugyanakkor már a kezdetektől szolgált érdekességekkel. A 2002-ben meghirdetett nagykörúti villamos-tendert ugyanis a legdrágább ajánlattal nyerte meg vetélytársai előtt a Siemens.

Két évre rá kiderült, hogy a méregdrága Combino villamosok könnyűfémből készült tetőszerkezete életveszélyes, ezért teljesen át kellett alakítani a konstrukciót, ami viszont már nem felelt meg az eredeti pályázati feltételeknek.

Ennek ellenére 2006-ban mégis a Siemens szállította a villamosokat, az eredetileg tervezett 12 milliárd forint helyett 36 milliárd forintért.

A reklám segít?

Az összegbe beleszámít az a mintegy 10 millió forint is, amit a BKV a Combino sokak által furcsállt reklámozására költött.

Nem ez az első érdekes reklámköltése a cégnek: 2004-ben sokan rökönyödtek meg a topmilliomosokról író amerikai Forbes magazinban megjelent BKV-hirdetésen is.

Troliról csak páros lábbal!

A villamosok mellett folyamatos gondot okoztak - főleg a csapadékosabb tavaszi hónapokban -, a trolibuszok, amelyek több esetben rázták meg az utasokat és a vezetőiket.

Mint kiderült, a régi típusú trolik esetében rázás ellen az a legbiztosabb megoldás, ha az utas páros lábbal ugrik le a buszról a peronra.

Az autóbuszokkal kapcsolatban idén csak az utastéri hőségről jelentek meg cikkek, tavaly azonban számos alkalommal tudósíthatott lángoló buszokról a sajtó.

A BKV vezetői a meghibásodásokat gyakran az elöregedett járműparkkal magyarázták. Emellett meglepetést keltett 2004-ben az a hír, hogy a tömegközlekedési cég egy több tízmillió forintos - eléggé lehasznált állapotú - luxusjachtot tart fenn egy dunai kikötőben.

Négyes metró, te drága!

A 4-es metró most lendületet vett építésével kapcsolatban idén még nem tört ki botrány, ám sokan emlékeznek arra, hogy a mérleg két éve, az előkészítés munkáinak befejezésekor 9 milliárd forintos túlköltést mutatott.

A költséget többmillió forinttal emelte meg a 41-es villamos Fehérvári úti végállomása, amelyről elkészülte után derült ki, hogy nincs rá szükség.

A beruházás felelőse akkor úgy nyilatkozott az InfoRádiónak, hogy a létesítmény biztos jó lesz majd valami másra. Hát, nem lett jó.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Ukrán elnök: karácsonyig kaptunk időt Washingtontól

Az ukrajnai háború befejezéséről szóló megállapodás kidolgozására nem volt konkrét, ultimátumjellegű határidő, de az Egyesült Államok szeretné még karácsony előtt teljes mértékben tisztázni a megállapodás állását - közölte Volodimir Zelenszkij ukrán elnök csütörtökön Kijevben újságírókkal.
VIDEÓ
Újabb rekordok dőltek az amerikai tőzsdéken

Újabb rekordok dőltek az amerikai tőzsdéken

Eleinte bizonytalan hangulat uralkodott ma Európa tőzsdéin, két ellentétes erő hatott és hat ma a piacokra: egyrészt tegnap az amerikai jegybank kamatot vágott és további kamatcsökkentéseket jelzett előre, ami javította a befektetői hangulatot, de ezt követően rontotta a képet, hogy az Oracle a vártnál gyengébb negyedéves számokat tett közzé, ami miatt újra előkerültek a mesterséges intelligencia buborék kipukkanásával kapcsolatos félelmek. A nap végére azonban már felfelé vették az irányt a tőzsdék, ez alól nem kivétel a hazai piac sem: a BUX nagyot emelkedett elsősorban a ralizó OTP-nek köszönhetően, miután több magas célár is jött a bankpapírra. Az amerikai tőzsdéken alapvetően pozitív volt a hangulat: az S&P 500 és a Dow Jones rekordmagasan zártak, a Nasdaqot viszont lehúzta az Oracle vártnál gyengébb gyorsjelentése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×