Infostart.hu
eur:
353.25
usd:
305.05
bux:
133528.69
2026. június 11. csütörtök Barnabás
Close-up young woman taking a Fish Oil Omega-3 capsule at home, Healthy lifestyle in prevention and treatment of diseases. Woman takes and drinks food dietary supplements and vitamins
Nyitókép: Getty Images/ Mensent Photography

Megdőlt egy tévhit, nem biztos, hogy érdemes hinni a multivitaminokban

Egy új tanulmány megállapítása szerint a multivitamin szedése egyáltalán nem garancia a hosszú és egészséges életre.

A tanulmány alapjául szolgáló vizsgálatban 400 ezer amerikai felnőtt egészségügyi adatait elemezték (az időintervallum 20 év volt, tehát eddig követték nyomon a vizsgálatban résztvevőket), és arra jöttek rá, hogy egyáltalán nem éltek tovább azok, akik multivitamint szedtek, sőt: náluk valójában 4 százalékkal növekedett a halálozási kockázat - olvasható a glamour.hu-n.

A The Guardian cikke kihangsúlyozza, hogy a kutatók szerint bizonyos vitaminok mindenképpen egészségesek, ha azt a természetes táplálékforrás nyomán visszük be a szervezetünkbe - ilyen például a béta-karotin, ami véd a rák kialakulása ellen. Azonban ha mindezt étrend-kiegészítő formájában szeretnénk megszerezni, az már fokozhatja a tüdőrák és a szívbetegség kialakulásának veszélyét.

Dr. Neal Barnard, a George Washington Egyetem orvostudományi adjunktusa úgy véli, a multivitaminok túl sok ígéretet adnak, azonban alulteljesítenek.

De Duane Mello dietetikus és vezető oktató szerint egy multivitamin önmagában nem jelent megoldást, ha közben egészségtelenül étkezünk, hiszen nem válthatja ki azt. Sok múlik a rendszeres testmozgáson, a helyes táplálkozáson, a minőségi alváson, és azon, hogy gátat tudj szabni a téged érő, kivédhetetlen, ám nagyonis kezelhető stressz faktornak.

Címlapról ajánljuk
Mohácsi új Duna-híd: százmilliárdos a tét, három alapelv szerint tervezik újra a beruházást

Mohácsi új Duna-híd: százmilliárdos a tét, három alapelv szerint tervezik újra a beruházást

Felülvizsgálja a kormány a „túlárazott és pazarló” mohácsi új Duna-híd beruházását. Vitézy Dávid miniszter elmondta: egyrészt megpróbálják visszaszerezni a százmilliárd forintos nagyságrendű, előlegként már kifizetett tételeket, másrészt megnézik, lehet-e még racionálisan 2x2 sávról 2x1 sávra csökkenteni a híd, illetve az alföldi bekötőút szélességét, de mindezt úgy, hogy „torzókat nem hagyunk”.
inforadio
ARÉNA
2026.06.12. péntek, 18:00
Marsai Viktor
a Migrációkutató Intézet igazgatója, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
Már a hétvégén jöhet az iráni megállapodás - Azonnal itt a reakció a tőzsdéken!

Már a hétvégén jöhet az iráni megállapodás - Azonnal itt a reakció a tőzsdéken!

A részvénypiaci hangulat alapvetően továbbra is törékeny, két meghatározó téma uralja a tőzsdéket, az egyik a technológiai és mesterséges intelligencia részvények esése, a másik pedig az iráni háború eszkalációja. Az európai részvénypiacok ma felfelé vették az irányt, a régiónkban a magyar és az osztrák részvénypiac is kiemelkedően teljesített - szektorszinten elsősorban a bankpapírok vezették az emelkedést. Az Európai Központi Bank kamatemelése után valamelyest csökkent az optimizmus az európai részvénypiacokon délután - az EKB 3 éves szünet után emelt először egész pontosan 25 bázispontot -, illetve a Kormányzótanács lefelé módosította a GDP-növekedési várakozásokat és megemelte az inflációs előrejelzéseket a következő évekre. Koraeste Donald Trump közölte, hogy mégsem lesz ma amerikai támadás Irán ellen, erre reagálva emelkednek a nemesfémek és esik a Brent jegyzése, a vezető tőzsdék pedig raliznak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×