2024. április 19. péntek Emma
Újabb lépés a marsi élet utáni kutatásban

A dublini Trinity College kutatói olyan talajdarabot fedeztek fel a Mars egyik ősi völgyében, amely vizet tartalmazhatott a nem túl távoli múltban.

A kutatás fontos lépés lehet a vörös bolygón egykor előforduló élet keresésében. A Geophysical Research Lettersben megjelent tanulmányt, amelynek vezetői Mary Bourke, a Trinity College, illetve Heather Viles, az Oxfordi Egyetem szakértői voltak, a 24.hu idézte.

Bourke szerint ahogy a Föld sivatagi dűnéit is eláraszthatja az ingadozó talajvíz, illetve a közelben található tengerek, folyók és tavak vizei, úgy a vörös bolygón is megfigyelhető lehet hasonló jelenség.

Ezek a rendszeres áradások árulkodó mintákat hagynak hátra, hasonlóakat a Földön és a Marson is.

Az eredmények azt sugallják, hogy a víz a vörös bolygó egyenlítőjének közelében is mozgásban volt a nem túl messzi múltban, a most megtalált terület ráadásul új célpont lehet a mára eltűnt marsi élet kutatásában.

A Marson jelenlévő víz felfedezéséről 2015-ben számolt be a NASA, és kutatók azóta már annak begyűjtésén gondolkodnak.

Lefordultak az amerikai indexek

Gazdasági információk tekintetében ma az amerikai lakáspiacról közölnek újabb adatot, ez a monetáris politikai kilátások szempontjából lehet érdekes. A héten eddig kedvezőtlenül alakulnak a részvénypiaci folyamatok, elsősorban az Izrael és Irán közötti konfliktus fokozódása nyomta rá a bélyegét a hangulatra, emellett továbbra is ott vannak a ragadós amerikai inflációval kapcsolatos aggályok, amelyek azt a narratívát erősítik, hogy akár hosszabb ideig maradhat a magas kamatszint. A magyar tőzsde ma esett, az európaiak viszont pluszban zártak. A tengerentúlon egyelőre esés látszik.