A Tesco elkötelezett Magyarország iránt, nem tervezzük, hogy kivonuljunk, az itteni operáció jól teljesít, és további fejlesztések várhatók - mondta a Portfoliónak Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója azt követően, hogy bejelentették, kivonul Lengyelországból a vállalat. A lengyel és a magyar leányok közt alapvető különbség volt abban, hogy az előbbi veszteséget termelt, csak a 2019/2020-as pénzügyi évben 1,37 milliárd zloty forgalom mellett 24 millió font veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni.
A Tesco egyébként azzal indokolta a lépést, hogy az értékesítésből befolyt összeget vállalati fejlesztésekre fordítva több figyelmet szentelhetnek a régió más országaiban működő jobb megtérülést biztosító piacaira.
Matt Simister a lapnak az eddigi fejlesztések között említette, 2009-2018 között mintegy 180 milliárd forint értékben ruháztak be Magyarországon, és többek között egy új szolgáltatóközpontot nyitottak Budapesten és egy regionális logisztikai központot Polgáron. Emellett elindult a Shell-Tesco kényelmi program, és újabb városokat kapcsoltak be Tesco online szolgáltatásba.
A várható további fejlesztésekről szólva elmondta, hogy az internetes kereskedelem okozta változásokhoz igazítják más értékesítési csatornák fejlesztéseit, ezért a kényelmi szolgáltatások - mint a kiszállítás és a Shell-Tesco program - mellett elsősorban a hipermarketeket fejlesztik. A vezérigazgató szerint egyébként az elmúlt két hónapban megduplázták az online kapacitásaikat a régióban.