eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Hamarosan utazhatunk a díjnyertes csodakocsikon

Magyar Termék Nagydíjat és innovációs különdíjat kapott a MÁV InterCity+ kocsija, amelyből eddig csak kettőt készítettek és teszteltek, de már nemcsak magyar, hanem európai engedéllyel is rendelkeznek - mondta a díj átvétele után a MÁV Start Zrt. vezérigazgatója. Csépke András hozzátette: a kocsik sorozatgyártását hamarosan megkezdik.

A vasúttársaság szakemberei által kifejlesztett, Szolnokon gyártott IC+ vasúti kocsik két prototípusa több hónapos tesztsorozaton és már több mint 1,06 millió kilométeres – például Budapest–Hamburg közötti – közlekedéssel bizonyították a magyar mérnöki munka kiválóságát, megfelelve az Európai Unió által alkalmazott követelményeknek és mintegy száz vizsgálatnak.

Hamarosan utazhatunk a díjnyertes csodakocsikon

Az IC+ kocsik másodosztályúak, légkondicionáltak. A laptopok, mobileszközök működéséhez szükséges energiát elektromos csatlakozók biztosítják, a kikapcsolódást vagy munkavégzést vezeték nélküli internet segíti. A GPS-vezérelt fedélzeti audiovizuális utastájékoztató-rendszer pontos tájékoztatást ad a vonat helyzetéről, míg a biztonságról belső videó-felügyeleti rendszer gondoskodik. A kocsik tömege 47,3 tonna; hossza 26,4 méter; a járművek megengedett legnagyobb sebessége 200 kilométer per óra; az utastéri elrendezés termes, 80 ülőhellyel.

„A gyerekekkel utazó családokra is szeretnénk gondolni, ezért egy gyerekbarát rész is lesz a kocsikon. Ezen felül az első osztály mellett egy kiemelt, prémium kategóriát is szeretnénk az utasainknak biztosítani. És ebben a kocsiban lesz a büfé is ,amivel vissza szeretnénk hozni a fedélzeti büfészolgáltatást a hazai forgalomban is” - mondta a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója.

„Amire nagyon büszkék vagyunk, hogy magyar designtervező tervezte a kocsit mind kívül, mind belül. Mi nagyon esztétikusnak, nagyon szépnek találjuk, és főként a női utasaink nagy megelégedéssel használják a járművet” - közölte Csépke András.

A két prototípus – melyek sorozatgyártása a tervek szerint jövőre kezdődik – megalkotói DEKRA Certificate minőségtanúsítványt is kaptak.

A MÁV-Start a prototípusok alapján húsz darab – 10 másodosztályú termes és 10 többcélú – nemzetközi közlekedésre alkalmas IC+ kocsi gyártását kezdi meg hamarosan, és ennek előkészületei, közbeszerzési eljárásai már megkezdődtek. Ezen felül 2018-tól száz darab belföldön közlekedő, IC+ típusú vasúti személykocsi sorozatgyártása is elindulhat, amit a magyar kormány 30 milliárd forinttal támogat. A vasúttársaság törekvése az, hogy a sorozatgyártásban a hazai beszállítók a lehető legnagyobb szerepet vállalhassák, ezzel is segítve a magyarországi járműipar további fejlődését. A sorozatgyártás előkészítése keretében a munkacsoportok már felálltak, jelenleg a gyártóeszközök ellenőrzése zajlik.

„A húsz elkészülő kocsi egy nagy hiánypótlás, mert a nemzetközi flottánkból ez a 20 kocsi hiányzik, hogy az osztrák, német és svájci járatainkban a járműparkot meg tudjuk újítani. A másik változat pedig teljesen belföldi kocsi lesz, a keleti országrészben fogjuk velük cserélni az IC-kocsikat. De az a célunk, hogy legkésőbb 2020-ig a teljes belföldi forgalomban új InterCity kocsikkal közlekedjünk, amit mind magunk gyártunk” - közölte Csépke András.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×