Az egyik legfontosabb jövő évi cél Magyarország márkáinak erősítése, ezen belül is az egészségügyi turizmusban rejlő lehetőségek fejlesztése - mondta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese a Corvinus egyetemen tartott konferencián, amelyen az egészségügyi turizmus lehetőségeit elemezték.
Kincses Gyula egészségügyi turisztikai szakértő arról beszélt a konferencián, hogy a válság lehetőséget ad az átrendeződésre. Kiemelte: korszerű értékekre kell építeni, ez pedig Magyarországon a tudás és az egészségügy lehet.
Rostoványi Zsolt, a Corvinus egyetem rektora azt mondta, a felsőoktatásban is fontos szerepe van a turizmusnak. Szerinte fontos, hogy komoly turisztikai képzésben részesüljenek a fiatalok.
A Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese arról is beszélt, hogy egy jó marketingstratégiával ki lehet emelni Magyarország adottságait, ami ide vonzza a turistákat.
A gyógy- és fürdővizekben, valamint a jó infrastruktúrában és megközelíthetőségben rejlő lehetőségeket ki kell használni - erről már Kincses Gyula beszélt.
Antall Péter, az Antall József Tudásközpont igazgatója azt hangsúlyozta, hogy végeztek egy turisztikai felmérést, amelyben a Magyarországon élő fiatalok többsége a főváros szépségeit, a fürdőket, a gyógyvizeket, a Duna-partot, a vidéki tájak közül pedig Tokajt és Zalai vidéket kedvelik.
Bejelentést tett Robert Fico állapotáról a miniszterelnök-helyettes