A Széll Kálmán-terv 2.0 részeként hétfőn benyújtott konvergenciaprogram kiemeli: a közlekedésben érvényesülnie kell a használó fizet elvnek, hogy az úthasználóktól származó bevételekből finanszírozhatóvá váljanak a hazai úthálózat működtetési, karbantartási és felújítási feladatai, illetve fedezet képződjön további közlekedési célokra.
A dokumentum kitér arra: elkészült a budapesti közösségi közlekedés fenntartható finanszírozási modelljének koncepciója. Eszerint a jövőben a bevételtermelő fejlesztések elősegítése kerül a központba - e-jegyrendszer, járműpark megújítása uniós támogatásokkal -, miközben a működés közvetlen központi költségvetési támogatása 2013-tól csökken, távlatosan pedig megszűnik. A kormány már döntött arról, hogy a fővárosi közösségi közlekedés 2013. évi támogatását a 2012. évi előirányzathoz mérten is csökkenti 10 milliárd forinttal.
A közlekedés finanszírozását a tervek szerint új források segíthetik, például a személyforgalmi behajtási díj. A kormány támogatja a "dugódíj" infrastruktúrájának uniós forrásból történő teljes kiépítését. Ugyanakkor szükségesnek tartja megvizsgálni a rendszer szűkített, fővárosi forrásbevonásból való mielőbbi megvalósítását annak érdekében, hogy az országos elektronikus útdíjszedési rendszerrel együtt 2013. július 1-jétől üzemelhessen.
A rendőrség szerint gond van az új Sió-zsilippel