eur:
386.98
usd:
356.05
bux:
68088.24
2024. május 18. szombat Alexandra, Erik

Melyik Európa legdrágább utcája?

Az új londoni Bond Street Európa legdrágább bevásárló utcája, ezt a párizsi Avenenue Montaggne követi, míg a moszkvai Stolesnyikov Lane a harmadik a képzeletbeli dobogón. A luxustermékek világpiacán a vártnál is gyorsabb a kilábalás a pénzügyi krízist követően, derül ki a Jones Lang LaSalle legfrissebb tanulmányából.

A Jones Lang LaSalle európai, közel-keleti és ázsiai kiskereskedelmi csapatának igazgatója Robert Bonwell elmondta, hogy a kiskereskedelemi piacokon a luxustermékek számítanak a legnemzetközibbnek, hiszen a világmárkák globális stratégiát alkalmaznak.

A legtöbb márka jelenleg az ázsiai és fejlődő piacok bővülésére koncentrál, ahol új vásárlóréteg alakul a magas jövedelemmel rendelkező és a luxustermékekre igényt tartó lakosokból. De tovább folytatják a befektetéseket a terebélyes nyugati piacokon is, ahol a már meglévő luxusüzleteket felújítják és kibővítik, tovább növelve az olyan hagyományos és már jól bevált prémiumkategóriás bevásárló övezetek népszerűségét, mint amelyeket Párizsban és Londonban találhatunk.

Az új londoni Bond Street Európa legdrágább bevásárló utcája, kimagasló bérleti díjakkal, amelyek elérhetik akár a négyzetméterenként 7900 eurót is. A párizsi Avenenue Montaggne-on a bérleti díjak 7500 euró körül mozognak négyzetméterenként, míg a moszkvai Stolesnyikov Lane-en 7015 €/nm kínálják az üzleteket.

A közelmúltban több vezető nemzetközi márka is kétszámjegyű árbevétel növekedésről és rekord nagyságú éves forgalomról számolt be. Abban, hogy e márkák ilyen jelentős sikert könyvelhettek el, nagy szerepet játszottak saját üzlethálózataik, különösen Ázsiában, főleg a virágzó kínai piacon. A luxus kereskedelem Európába is fellendült; 2010-ben néhány világmárka teljes bevételének 30-40 százalékát az európai piacok generálták, elsősorban Olaszország, Franciaország, Nagy-Britannia, Németország és Oroszország.

A legtöbb luxus üzletet Párizsban találjuk. 100 különböző top márkára összesen 150 üzlet jut, ami vitathatatlanul bizonyítja, hogy a francia főváros továbbra is a divat és luxus központja. Egyedül London büszkélkedhet még hasonlóan kimagasló eredményekkel, itt 100 top márkára 125 luxus üzlet jut. Ez a mérce Milánóban már jóval alacsonyabb, csupán 95, míg Moszkvában és Rómában csupán 66-59 üzlet jut 100 top márkára.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×