A közlemény szerint a győri ipari parkban 23 millió euróért vette meg a már ismert földterületet az Audi és ezen felül értendő majd a 900 millió eurós (252 milliárd forintos) zöldmezős beruházás. Jelenleg a Győrben összeszerelésre kerülő Audi modellek karosszériáját a németországi Ingolstadtban gyártják, és vasúton érkeznek Győrbe, a magyarországi beruházás eredményeként azonban később a TT Coupe, a Roadster, az A3 Cabriolet és egy további A3-as teljes egészében a Rába-parti városban készül majd.
A sajtótájékoztatón Orbán Viktor miniszterelnök, és az Audi képviseletében Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke beszélt a győri autógyártás jövőjéről.
Orbán Viktor elmondta, hogy az Audi győri fejlesztése nemzetgazdaságilag fontos beruházás, és a magyar gazdaság teljesítményéhez mintegy két százalékot tesz hozzá, emellett segíti majd a következő évek gazdasági növekedését.
A győri üzemben mintegy 1800 új munkahely jöhet létre, és a kapcsolódó beszállítókkal együtt mintegy hatezer embernek adnak majd munkát.
A miniszterelnök szerint, bár a szolgáltató és a pénzügyi szektor szerepe fontos, a kormány elsősorban a termelő szektorra, és az abban megteremtendő munkahelyekre helyezi a hangsúlyt, ezért is üdvözli az Audi beruházását.
Rupert Stadler arról beszélt, hogy Audi felügyelőbizottsága a sajtótájékoztató előtt zöld jelzést adott a beruházáshoz, ezzel a győri üzem az Audi legfontosabb termelési helyszínei közé emelkedik. Ez minden idők legnagyobb külföldi beruházása Magyarországon.
2010-hez képest az Audi ötven százalékkal, 1,5 millióra kívánja emelni a globális értékesítést 2015-ig, ebben a győri helyszínnek meghatározó szerepe lesz, amivel a konszern rugalmasabban tud majd reagálni a kihívásokra.
A menedzser szerint a Győr mellett való döntésben fontos szerepet játszottak az alacsonyabb bérek, de nem ez volt az egyetlen szempont.
1993 óta közel 4 milliárd eurót ruházott be hazánkban az Audi, az alkalmazottak száma jelenleg eléri az 5800 főt.
Hanganyag: Panulin Ildikó