Januárban folytatódott a visszaesés a hazai újautó piacon, az elmúlt hónapban ugyanis összesen 2.970 darab új személygépjárművet regisztráltak Magyarországon - ez 50 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. A kishaszon-járművek eladásai 54 százalékkal, a nehéz-teherkocsik értékesítései pedig 37 százalékkal zuhantak, így a teljes gépjárműpiacon 51 százalékos volt a visszaesés az év első hónapjában a Jato Dynamics adatai szerint.
Úgy tűnik, hogy az idei év sem lesz könnyebb a hazai autókereskedők számára, mint 2009, ugyanis lezárultak a készletkisöprő akciók és időközben kifutottak az európai autócsere-programok is - írja a Népszabadság.
Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke szerint márciusban várható némi élénkülés, ugyanis sok cég és magányszemély tavaly elhalasztotta beszerzéseit. Azonban 2010-re mindössze 50.000 személyautó és mintegy 8,000 haszongépjármű eladásával számol, amely közel 40 százalékos visszaesést jelentene.
A hitelezési kondíciók és a banki szigorítások csak tovább mélyítik a recessziót. A készpénzes vevők aránya már eléri a 90 százalékot, miközben a korábbi években nagyjából ekkora volt a hitelre vásárlók aránya.
A márkák listáját januárban a Ford vezette az összes gépjármű-értékesítést tekintve, a személyautóknál a Volkswagen került az első helyre, a Suzuki pedig a kilencedik helyre csúszott vissza.
Nem használt a sokkoló a késes tinédzser ellen, agyonlőtték