Az emberek 25 százaléka nem bízik a termékek címkéjén szereplő információkban - derül ki a GKI Gazdaságkutató felméréséből. Munkácsy Anna, a kutatás vezetője az InfoRádióban elmondta: az emberek 70 százaléka tekinti hitelesnek a feltüntetett adatokat, és mindössze 5 százalék tartja teljesen megbízhatónak azokat.
Nem csoda, hogy az emberek sokkal jobban bíznak a kisboltokban vagy a piacokban, ahol első kézből kaphatnak információkat a kereskedőktől, mint a személytelen hipermarketekben. A kutatás szerint a kisboltokban megvásárolt élelmiszerek minőségét tartja a legmegbízhatóbbnak a lakosság 86 százaléka.
Bizonyára többen jártak már úgy, hogy a hipermarketekben kiporciózott és szavatossági idővel is ellátott termék romlott volt. Ez főleg a hűtést igénylő élelmiszerekkel fordult elő, húsokkal vagy sajtokkal.
Az édességeket vagy például a bébiételeket már megbízhatóbbnak tartják az emberek, függetlenül attól, hogy hol veszik azokat.
Hibás áruval a jobb jövedelmi helyzetűek ritkábban találkoznak, valószínűleg azért, mert lehetőségeiknek köszönhetően jobb minőségű termékeket vesznek.
Hanganyag: Kaputa Júlia