eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Modern City Street Scene
Nyitókép: Matthias Makarinus/Getty Images

Itt az ütemezés, nagy változás jön Budapest útjain

A tervek szerint elektromos kerékpárokkal, a Mobi-pontok bevonásával, szélesebb szolgáltatási területtel jön 2026-ban a Bubi 3.0.

Új, a Budapesti Közlekedési Központ közleménye szerint nemzetközi viszonylatban is innovatívnak számító közbringarendszer indul 2026-ban Budapesten, amely a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető flottával és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul meg. Az állomások a külsőbb városrészekben élőknek is elérhetők lesznek, ráadásul a tervek szerint a bringákat a Mobi-pontokon is fel lehet majd venni, illetve leadni.

A jelenleg érvényben lévő szolgáltatási szerződés 2025 végén jár le, ezért a Budapesti Közlekedési Központ nemzetközi jógyakorlatok vizsgálata, társadalmi egyeztetések, valamint piaci szereplőkkel való konzultációt követően

október elején közbeszerzési eljárást indít a Bubi 3.0 szolgáltatás megvalósítására.

Az eljárás lebonyolítása körülbelül 8-10 hónapot vesz igénybe, az új szerződés megkötése jövő nyáron lehet esedékes, az új kerékpárok pedig 2026 első hónapjaiban érkezhetnek.

A társaság célja, hogy a Bubi rugalmasan bővíthető flottával, a korábbinál sokkal nagyobb területet lefedve, továbbra is kedvezményes árakkal tegye vonzóvá a városi kerékpározást. A BKK több mint egy éves előkészítő folyamat során, nagyvárosi – köztük londoni, bécsi, varsói -piaci szereplőkkel egyeztetve dolgozta ki azt a szempontrendszert, amelynek a jövőbeli szolgáltatónak meg kell felelnie. A közbeszerzési eljárás nyertese felel továbbá az új kerékpárok üzemeltetésért és karbantartásáért, valamint a szolgáltatáshoz kapcsolódó applikáció és informatikai háttérrendszer biztosításáért – írta a BKK.

A Bubi 3.0. rendszer kerékpárjai tervezetten 2026 januárjától fokozatosan jelennek majd meg a fővárosi utakon. A BKK számára kiemelten fontos, hogy az ügyfelek igényeinek és visszajelzéseinek figyelembe vételével, több ütemben vezesse be a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást, és a mérések során keletkezett adatokat figyelembe véve, rugalmasan adaptálja a rendszert a felhasználói szokásokhoz. A flotta a tervek szerint a jelenleginél dupla annyi kerékpárral – köztük elektromos rásegítésűekkel is – szolgálja majd ki a budapestieket.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×